Avatar billede dfens Nybegynder
24. november 2003 - 19:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Bedste raidkonfiguration til exchange 2000

Hejsa allesammen.

Jeg skal have 70GB til log+db

1.
Hvad er den bedste RAID-diskkonfig. til exchange 2000?

2.
Jeg har 6 huller, 3 stk. 36GB og 3 stk. 9GB diske.
Jeg overvejede først 1 stk. 9GB RAID1 (2 diske) til system og 1 stk 72GB RAID5 (3 diske) til log og db.
Men har jeg mere ud af at købe en ekstra 36GB disk og lave db til 1+0?

3.
Hvor ville I placere log? RAID1 eller RAID5'et?
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. november 2003 - 19:45 #1
1. Det kommer jo meget an på hvad du har af udstyr, hvor belastet din server, hvor vigtig sikkerheden er, osv osv osv.

Jeg ville sige et raid 1+0 til system, på mindst 2 Gb, men gerne 10 gb (9 Gb er fint) samt et raid 1+0 til data og logfiler.

2. Ja helt sikkert, både hastighedsmæssigt og sikkerhedsmæssigt.

3. på datadrevet, helst i raid 1+0
Avatar billede krasmussen Nybegynder
24. november 2003 - 19:50 #2
Helt og absolut enig med bufferzone - men jeg ville adskille yderligere så db og logs også ligger seperat. Du kan selvfølgelig få lidt ekstra plads med RAID5 men det koster i I/O og sikkerhed
Avatar billede dfens Nybegynder
25. november 2003 - 10:19 #3
Takker for svaret...