Avatar billede skovfoged Nybegynder
28. november 2003 - 12:39 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

dele filer til 2 pc'er

Jeg har en pc med xp og en med win98,som jeg har forbundet igennem min router så jeg har internet på begge 2 men hvordan gør man når man vil dele filer fra den ene til den anden pc???
Avatar billede kenp Novice
28. november 2003 - 12:46 #1
køre windows guiden på din XP også lav en diskette også kør det på din win98 :)
Avatar billede franzy Nybegynder
28. november 2003 - 12:49 #2
Der burde allerede være forbindelse. Gå ind i netværksteder og søg efter den anden computer. Hvis ikke der er skal du installere nætværket på den ene eller anden. Det du skal installere er en IPX-protokol, og det skal gøres på begge computere.
Avatar billede kenp Novice
28. november 2003 - 12:51 #3
hvis du har en router er det ikke nødvendigt med at indstallere IPX!

men sikre dig at de er i samme arbejdsgruppe, at din bruger på win98 er oprettet på din XP samt at du har delt noget på dine computere ellers kan de ikke ses af den anden!
Avatar billede kenp Novice
28. november 2003 - 12:52 #4
Avatar billede franzy Nybegynder
28. november 2003 - 12:57 #5
Du har jo nok fuldstændig ret kenp. Men den guide der... Den er delme voldsom i forhold til det jeg foreksempel har. Jeg skal (så vidt jeg kan se) ikke igennem alt det der, og behøver heller ikke at oprette de andre pc'er som brugere. JEg har nok fjernet noget af winXP's irreterende sikkerthedshalløj :D

Hvis man skal have fuldstændig sikkerhed skal man nok igennem den guide der. btw nice job :)
Avatar billede kenp Novice
28. november 2003 - 13:02 #6
franzy jeps men så skal man stadigvæk slå sin firewall fra ;)

den hurtige er:
samme arbejsgruppe
dele noget
aktiver gæstekonto

så skal man bare sikre sig man har en router så behøver man ikke helt så meget sikkerhed som hvis man ikke har det.
Avatar billede franzy Nybegynder
28. november 2003 - 13:10 #7
hmm - jeg har min firewall på og ingen problemmer. Det du måske mener er hvis man vil lægge filer fra den ene over på den anden mens man sider ved den ene !!! Altså man henter ikke men lægger over på. Så bør man nemlig lave gæstekontoer hvis man samtidig er koblet til internettet. Ellers kan det gå helt galt!

Men jeg er helt enig i:
Samme arbejdsgruppe
og så dele noget

Gæstekonto er så kun hvis man vil give nogen fuld adgang til ens computer og man samtidig er koblet til nettet.
Avatar billede skovfoged Nybegynder
28. november 2003 - 13:19 #8
ok tak for det jeg prøver det
Avatar billede skovfoged Nybegynder
28. november 2003 - 13:20 #9
hvor skal jeg trykke for at lukke dette spørgsmål????
Avatar billede franzy Nybegynder
28. november 2003 - 13:22 #10
Lad os nu lige se om det funger som det skal :D
Men ellers så kan du acceptere et svar eller bare lade det være.
Avatar billede kenp Novice
28. november 2003 - 13:23 #11
hvis båd emi og franzy ligger et svar så har du muligheden.
Avatar billede franzy Nybegynder
28. november 2003 - 13:24 #12
okay... :D