Avatar billede molok Nybegynder
28. november 2003 - 15:47 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

loadMovie kommando i forb. med webcam

Hejsan

Nu har jeg læst samtlige indlæg omkring det at hente billeder ind dynamisk i flash MX. Jeg har været på Flashkit.com og finde eksempler på samme...

Men alligevel sidder jeg tilbage med noget møg :o(

Jeg har lavet en film der skal hente et billede ind der opdateres hvert 15. sekund. (Webcam). Billedet bliver automatisk uploadet til serveren.

Jeg har så et movieClip der har instance navnet "jpg", placeret i _root.

På movieClippet er følgende kode:

onClipEvent (enterFrame){
    loadMovie("cam.jpg", _root.jpg);
}

Dette virker ikke :o( Har fosøgt at placere koden i frames og i andre mC's, men intet resultat :o(

Hvorfor vil det bare ikke virke ???

Jeg har også prøvet _root.jpg i flere udgaver:
- this
- _level0.jpg
- "_root.jpg"

Still a problem !

Hjælp... Der må være nogen der kan gennemskue hvad pokker der foregår!

Mvh.
Mikael
Avatar billede mat Nybegynder
28. november 2003 - 15:53 #1
Jeg tror ikke du skal bruge en enterframe, det står formentlig og overskriver sig selv hele tiden og eftersom det aldrig når at blive loadet helt ind ser du ikke noget - det ville være mit umiddelbare bud. Istedet kan du bruge setInterval:

function getPicture() {
    jpg.loadMovie("cam.jpg");
}

setInterval(getPicture, 15000);

..her udføres funktionen hver 15 sekund og billedet hentes ind i movieclippet-instanset "jpg".

Scriptet er et framescript.

mvh mat
Avatar billede molok Nybegynder
28. november 2003 - 16:08 #2
Hmmm---- No go... :o(

Den forsøger godt nok at skifte billedet efter 15 sekunder, men den loader ikke det nye, eller også kan den ikke finde det ?!?

Billede og swf ligger i samme folder.

Jeg har prøvet nogle forskellige indgangsvinkler... Med intet der giver det ønskede resultat!

Det virker næsten som om det er fysisk umuligt for min computer at loade billeder i flash!!!
Avatar billede mat Nybegynder
28. november 2003 - 16:12 #3
prøv at ændre funktionen til:

function getPicture() {
    jpg.loadMovie("cam.jpg?ck=" + new Date().getTime());
}

..det kan være den genloader fra cachen
Avatar billede molok Nybegynder
28. november 2003 - 16:17 #4
hehehe....

>>> Error opening URL "file:///H|/websites/lindeman.dk/www/webcam/cam.jpg?ck=1070032550683" <<<

Er efterhånden overbevist om at det er min maskine der laver ged i det...
Avatar billede mat Nybegynder
28. november 2003 - 16:25 #5
tester du fra en browser?
Avatar billede molok Nybegynder
28. november 2003 - 17:14 #6
Tester både fra flash, stifinder, og browser
Avatar billede mat Nybegynder
28. november 2003 - 17:23 #7
og den sidste virker ikke i en browser? det ser ud til at virke fint her?
Avatar billede molok Nybegynder
29. november 2003 - 12:15 #8
Hmmmm... Det virker underligt.. Jeg prøver lige at lave en helt ny fil, og ser hvad der sker ;o)

Skriver så snart jeg har noget nyt

/M
Avatar billede molok Nybegynder
29. november 2003 - 12:42 #9
Naaah... Nuttin workz.-..

Skal jeg lige prøve at sende dig filen, så du kan se hvad der foregår ?
Avatar billede mat Nybegynder
29. november 2003 - 13:10 #10
tjoh, min mail står på mit minisite
Avatar billede molok Nybegynder
29. november 2003 - 14:55 #11
OK... Det lader til at den loader filen, men ikke viser den hos mig ???

Nogle forslag ?
Avatar billede molok Nybegynder
29. november 2003 - 15:09 #12
Nå... Men nu har jeg så prøvet noget helt andet i en trial version af Flash 7...

Heri er der en komponent som klarer opgaven, simpelthen ved at sætte en interval på den!

Og nu virker det af uransagelige grunde.

mat>>> Du skal have mange tak for hjælpen, og hvorfor det så funker et sted og ikke et andet vil jeg lade stå hen i det uvisse :oS
Avatar billede mat Nybegynder
29. november 2003 - 15:24 #13
bare af nysgerrighed, hvad hedder det komponent? :)
Avatar billede molok Nybegynder
29. november 2003 - 15:26 #14
hehehe...

"Loader"

*LOL*
Avatar billede mat Nybegynder
29. november 2003 - 15:35 #15
hehe oki....

(kan man nu ikke få lov til at komme ind i komponents og rode længere?!?)