Avatar billede mystery2003 Nybegynder
29. november 2003 - 21:30 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Opdatere fra browseren.

Hi!

Kan i finde et konkret script, der samtideligt er meget enkelt. Den skal fungere på den måde at jeg skal kunne opdatere nyheder og tekster via internettet altså browseren. Altså ligesom med hostedstuff hvor man kan ændre nyheder fra browseren. Siden er www.nbasiden.dk

på forhånd tak ;-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. november 2003 - 21:45 #1
Jeg synes at du skulle lære at programmere i ASP. Læs lektionerne her:
http://html.dk/tutorials/asp/

Det er nem nok med asp og en access dataabase. Lektionerne om asp med access er lektionerne 17-22.

Men da du ikke programmerer i asp i forvejen, anbefaler jeg at du læser alle lektionerne, samt at du installer en web server på din computer.
Hvis du har Windows 98, bruger du PWS (Personal Web Server).
Hvis du har Windows XP, bruger du IIS (Internet Information Server).

Så kan du nemlig teste dine sider, uden at skulle oploade dem først.
Avatar billede mystery2003 Nybegynder
29. november 2003 - 21:52 #2
Ja, men det er noget jeg skal bruge rimeligt hurtigt og vil da være meget glad hvis en kunne skaffe såden et script. Det burde da også kunne lykkes for 200 p.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. november 2003 - 22:00 #3
hmm.. du har webhotel hos B-One.
Har du adgang til PHP eller ASP via Chilli!ASP?
Avatar billede marzman Nybegynder
29. november 2003 - 22:39 #4
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. november 2003 - 22:44 #5
marzman> Jeg tror ikke du aner hvad det er han vil.. han vil opdatere sine htm filer.. det kan man ikke med javascript.. der skal serverside scriptsprog til det.. f.eks. php eller asp..

.. Eller også har jeg misforstået et eller andet..
Avatar billede mystery2003 Nybegynder
29. november 2003 - 22:55 #6
Jeg vil: Kunne opdatere noget fra forside på www.nbasiden.dk ved at logge på på browseren, så den er opdatered med det samme.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. november 2003 - 23:03 #7
Der ville det måske være en god ide at bruge en access database.
Du får nok ikke adgang til FileSystemObject, som du har brug for at redigere i filer. De disabler sikkert mulighede i PHP også (bruger ikke FSO, med kan slåes fra alligevel).

Rettelserne gemmes i en access database, og hives ud af den når nogen besøger dit site.

Du bliver nød til at bruge serverside scriptsprog. Og når man ikke kan får rettigheder til redigere i filer, er det næste skridt en database.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. november 2003 - 23:06 #8
Avatar billede mystery2003 Nybegynder
29. november 2003 - 23:31 #9
Kan du måske komme med et konkret svar. F.eks et link eller kode. Da jeg ved intet om de kodnngs programmer du siger der' ;-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. november 2003 - 23:36 #10
Jeg tror at det ville være en god ide hvis du læste lektionerne på:
http://html.dk/tutorials/asp/

Det er ikke begrænset til "opdater nyheden"-script. Når du har forstået lektionerne vil du være i stand til at lave mange scripts.. du vil også kunne redigere scripts du finder på nettet.

Hvis du f.eks. på et eller andet tidspunkt laver en "profil" side, vil du være meget taknemlig for det link :)
Avatar billede mystery2003 Nybegynder
30. november 2003 - 15:48 #11
har stadig brug for et konkret svar ;-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
30. november 2003 - 17:28 #12
Jeg kan godt lave et nyhedsscript til dig.. skal bare lige vide om dit webhotel understøtter Access..
Avatar billede mystery2003 Nybegynder
01. december 2003 - 13:34 #13
thesurfer>>>Jamen det gør det. ;-) Det vile da være rigtig fedt hvis du ville det, på forhånd tak ;-)
Avatar billede mystery2003 Nybegynder
01. december 2003 - 13:40 #14
Nej vent...den understøtter MySQL. Kunne du måske finde et  script (det er jo ikke så svært, der er så mange) og så redigere det lidt, så jeg kan bruge det. Please...har virkelig brug for hjælp. Skal vi sige at du for point også hvis du kun forsøger?
Avatar billede mystery2003 Nybegynder
03. december 2003 - 15:30 #15
kom nu....