Avatar billede ahlqvist Praktikant
01. december 2003 - 15:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Delt ADSL uden router!

Hvordan kan det være at jeg kan dele en TDC forbindelse mellem to computere uden en router? Fra ADSL modem'et går forbindelsen direkte over i en D-link switch og derfra ud til de to XP computere som så kan gå på nettet! Jeg har fået at vide at det ikke kan lade sig gøre uden en router men det fungere nu godt nok?
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2003 - 15:09 #1
Det er fordi, du får tildelt mere end 1 IP adresse fra din udbyder.
Avatar billede dinkie Nybegynder
01. december 2003 - 15:09 #2
Så er det enten fordi din switch har indbyttet DHCP eller at TDC smider mere end en IP afsted til dig på DHCP..

Du kan se om du har en lokal eller global IP adresse ved at skrive ipconfig i en kommando prompt.

Får du svar fra noget der hedder 192.168.xxx.xxx, 10.xxx.xxx.xxx så er den lokal og så har du en DHCP på din switch. Ellers er det TDC der giver dig adresserne..
Avatar billede ahlqvist Praktikant
01. december 2003 - 15:12 #3
Jeg har læst mig til at der følger 2 Dynamiske IP ard. med en forbindelse fra TDC. Vil det sige at jeg kan bestille 2 mere og så være 2 ekstra på linien samtidig?
Avatar billede dinkie Nybegynder
01. december 2003 - 15:13 #4
ja så er du oppe på 4 i alt..
Avatar billede ahlqvist Praktikant
01. december 2003 - 15:17 #5
sidste spørgsmål er hvordan jeg tildeler de point?
Avatar billede dinkie Nybegynder
01. december 2003 - 15:18 #6
det har du lige gjort. Du har givet mig 20. Hvis du vile have givet phatlasse nogen også så skule du have bedt om et svar - før der er flere end 1 svar kan du ikke dele point.