Avatar billede lobster Nybegynder
01. december 2003 - 15:08 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Langsomt 56 modem

Hey folkens.

Ja dette spørgsmål, har været oppe at vende et par gange herinde, men jeg har ikke kunne finde noget svar på mit spm, så jeg prøver igen.

Jeg har et problem med en maskine, og et almideligt 56 K flex modem.
Forbindelsen er sindsyg langsom, det tager mere en et minut at få en simpel og hurtig side som google frem. Og i de fleste tilfælde, kommer den slet ikke ind på siden.

SPECS:
AMD XP 1800 cpu
256 ddr ram
56 K flex modem, noname - der står ikke noget producent navn på.
WinXP home edition.

Det jeg har forsøgt med indtil videre:
1. Sat et nyt USB modem til - hjalp ikke.
2. testet telefon linien med en blærbar comp - den kører fint med det interne modem.
3. ændret port hastigheden til 115.000 - ingen foreskel.
4. WinXP professional - det samme problem.

Jeg har prøvet at gi den nogle init strenge, men det vil den ikke tage i mod.
Sikkert fordi jeg ikke ved hvilken producent modemet tilhører. Og selvfølgelig prøvet at geninstalleret driveren en par gange. Det pågældende modem virkede fint på den gamle 200 mhz, med winMe..

Er der nogen som har været ude for noget lignende?

Jeg sidder ikke foran maskinen nu, men hvis der er nogle som ligger inde med nogle løsnings forslag/ideer ville jeg prøve dem af senere.

Med venlig hilsen
Lobster
Avatar billede magictouch Nybegynder
01. december 2003 - 15:24 #1
Prøv en test for at se om det er dit modem, der er galt med: http://tucows.onvol.net/preview/225382.html
Avatar billede magictouch Nybegynder
01. december 2003 - 15:28 #2
Hvis ikke kan du prøve det her: Tip:
Speed up Browsing in Internet Explorer - Start/Run/Regedit
      HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\RemoteComputer\NameSpace
        In the right pane find: {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF} Value and delete it.
Der er 3-4 strenge, jeg har kørt uden dem i lang tid, bliv ikke forskrækket over at der står planlagte opgaver.
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. december 2003 - 15:29 #3
jeg plejer at bruge denne http://www.dslreports.com/stest?loc=1
Avatar billede anuseren Nybegynder
01. december 2003 - 15:29 #4
Avatar billede magictouch Nybegynder
01. december 2003 - 15:32 #5
anuseren> er det ikke kun til adsl?
Avatar billede arlet Juniormester
01. december 2003 - 15:32 #6
Test for snavs.

http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm
Snup lige et par onlinescan, X-block for spyware og Panda for virus.
Avatar billede lobster Nybegynder
01. december 2003 - 16:01 #7
maqintouch -> Jeg tror ikke det er mit modem den er gal med, fordi jeg prøvede med et nyt USB modem, som virker fint på en anden maskine med xp - men ikke på denne.

arlet -> der er intent installeret på maskinen, den er helt frisk.

Hvad skal jeg bruge en speedtest til på et 56 K modem - jeg er 100 % sikker på at den er langsommere end normalt.

Jeg vil prøve at kigge i den reg database og de om det hjælper.

Indtil da - nogle andre forslag ?
Avatar billede cp1 Nybegynder
01. december 2003 - 17:19 #8
tjek om dit netkort er sat til fuld duplex(findes under egenskaber), hvis det er så sæt det til halvduplex , genstart og se om det har hjulpet ;)
til at fedte med de forskellige internet protekoller bruger jeg
tweakmaster her http://www.tweakmaster.com/ tjek det ud..
Avatar billede lobster Nybegynder
01. december 2003 - 18:14 #9
Hmm... et 56 K modem kommunikere vel ikke over netkortet, når ledningen sidder i com porten :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. december 2003 - 20:09 #10
nej, dit modem og netkortet har ikke meget med hinanden at gøre

hvis du ved hvad fabrikatet er kunne du jo prøve at hente en firmware til det.
Avatar billede cp1 Nybegynder
02. december 2003 - 04:51 #11
min fejl , sory...
Avatar billede lobster Nybegynder
02. december 2003 - 17:53 #12
Helt ok :)
Nej jeg ved ikke hvilke modem jeg har.. et noname af en eller anden art.. der står ikke noget producent brand på det..
Avatar billede lobster Nybegynder
04. december 2003 - 15:49 #13
synes godt nok eksperterne er ved at falde lidt af på den..
Tror jeg må på kig efter et andet forum..
Avatar billede lobster Nybegynder
11. december 2003 - 20:51 #14
lukker :(