Avatar billede minijensen1 Nybegynder
03. december 2003 - 12:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

gennemgå array - aArray["navn"] aArray["andetnavn"]

Halløjsa.
Er der ikke en måde hvor man kan gennemgå et array som ser ud på følgende måde:
var aSchemas = new Array();
aSchemas["grey"] = new Schema("#C9C7C8", "#A5A5A5", "./css/grey.css");
aSchemas["blue"] = new Schema("#5575FF", "#6955FF", "./css/blue.css");
aSchemas["green"] = new Schema("#05B021", "#03941B", "./css/green.css");
aSchemas["red"] = new Schema("#E40C0C", "#B80202", "./css/red.css");
aSchemas["christmas"] = new Schema("#E40C0C", "#B80202", "./css/christmas.css");

Hvis bare det var et almindeligt array, kunne jeg gennemløbe det med for(i=0;i<aSchemas.length;i++) { aSchemas[i]; }

Men jeg kan godt nok ikke se hvordan jeg løser den her.

Nogen ideer?

(heh, igen havde jeg problemmer med at lave overskrift - den ville ikke have at man skrev aArray["navn"]; ..
"];" er ikke med til at beskrive dit problem, så formuler venligst en bedre titel.)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. december 2003 - 12:53 #1
Med en lille ændring for at kunne afteste det (og ]; er en smiley .... *g*)

var aSchemas = new Array();
aSchemas["grey"] = 3; //new Schema("#C9C7C8", "#A5A5A5", "./css/grey.css");
aSchemas["blue"] = 4; //new Schema("#5575FF", "#6955FF", "./css/blue.css");
aSchemas["green"] = 5; //new Schema("#05B021", "#03941B", "./css/green.css");
aSchemas["red"] = 6; //new Schema("#E40C0C", "#B80202", "./css/red.css");
aSchemas["christmas"] = 7; //new Schema("#E40C0C", "#B80202", "./css/christmas.css");

for (a in aSchemas) {
  alert(a+" "+aSchemas[a]);
}
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
03. december 2003 - 13:13 #2
Takker =) Lige hvad jeg manglede ..

smid et svar så jeg kan komme af med nogle point :D

(wow, smileyfilter - har jeg aldrig hørt om)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. december 2003 - 13:17 #3
Et lettere uheldigt filter her - men man behøver jo ikke skrive kode i emnet ;)
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
03. december 2003 - 13:25 #4
tjah, vidste ikke hvad jeg skulle kalde den slags array, da det for mig ikke er helt normalt - og man skal jo skrive beskrivende emner.