Avatar billede mystery2003 Nybegynder
03. december 2003 - 15:35 Der er 20 kommentarer

Nyheds system

Hello!

Jeg har travlt med at lede efter et nyhedssystem. Det må meget gerne ligne det jeg har nu på www.nbasiden.dk (under nyheder og kampe) man skal også kunne opdatere fra browseren. Det må ikke være hostedstuff.com eller det skal ikke koste noget.

Krav: Kunne opdatere fra Browser.
      Gratis
      Og enkelt
      Så har i et nyhedstsytem kan i også sende det til mig.

________________
Så er der en anden ting jeg ikke fatter: hvis man har en mappe med et script til nyhedssytem så er der hundrede "filer" altså scripts opdelt, skal man samle dem or what?

på  forhånd tak ;-)
Avatar billede cdc Novice
03. december 2003 - 15:49 #1
er på svensk, men det er utrolig nemt at sette op, og meget lidt der skal oversettes..., er i asp: http://www.gruvsjo.com/main.asp?cat=script&ucat=asp&viewID=78
Avatar billede cdc Novice
03. december 2003 - 16:01 #2
her er en test af scriptet, du har tre muligheder: http://frip.dk/cdc/nyheder/
´Klik på overskriften Nyheder, så kommer du ind på adminsiden, skriv admin admin som pass og bruger
Avatar billede mystery2003 Nybegynder
03. december 2003 - 16:31 #3
Det er sgu fedt! Det vil jeg gerne bruge men nogen spg. først:

1. er det gratis?
2. Må man tage det, eller er det copyrigjht
3. Hvordan for jeg det?'
Avatar billede mystery2003 Nybegynder
03. december 2003 - 16:31 #4
Og lige en ting til:

Er det en script eller i flere filer?
Avatar billede mystery2003 Nybegynder
03. december 2003 - 16:32 #5
Ok nu har jeg downloadet det, men der rimelig amnge filer, skal jeg samle dem ?
Avatar billede cdc Novice
03. december 2003 - 16:36 #6
det er gratis
der skal kun stå copyright inde i koden, ikke synlig på siden
download det ved at klikke ladda ner på midt link
det jeg har er en db 6 billeder og to filer og et css
Avatar billede cdc Novice
03. december 2003 - 16:37 #7
jeg har pyntet lidt på det på den side jeg bruger det på kan ses her www.hillerodgolf.dk under nyheder
Avatar billede cdc Novice
03. december 2003 - 16:38 #8
som sagt den er så nemt at smide ind på sin side som at klø sig i nakken, dog er det enkelte ting der lige skal laves om til dansk
Avatar billede cdc Novice
03. december 2003 - 16:39 #9
hvis det er kan jeg sende den som zip til dig, når jeg kommer hjem
Avatar billede mystery2003 Nybegynder
03. december 2003 - 16:41 #10
/CDC >>

Kan jeg få dt som du har det? (på din side)

Jeg har åbnet det som zip, men hvad for en kode skal jeg indsætte på min side i dreamweaver?
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. december 2003 - 16:41 #11
Jeg har et i asp der er rimeligt enkelt at bruge, det er bygget op over en editor, der giver muligheder for at editere i teksten næsten som i word, du kan også indsætte billeder der allerede er på nettet, dvs. ingen upload finktion. Der er heller ikke login, men disse ting kan relativt enkelt bygges på.

http://www.bufferzone.dk/pplads/ny.zip
Avatar billede mystery2003 Nybegynder
03. december 2003 - 16:42 #12
Det jeg lige så var der mindts 12 filer nogen billeder m.m

Altså skal man samle dem? Eller hvad skal man indsætte på siden i dreamweaver?
Avatar billede cdc Novice
03. december 2003 - 17:23 #13
det jeg har på hillerøds er en del af et større system, med emailservice osv hvor alle tilmeldte får en email når der skrives en nyhed.
Men jeg kan sende dig http://frip.dk/cdc/nyheder/ når jeg kommer hjem.

Umiddelbart smider du bare selve nyhedsiden ind i en include i midten der hvor den skal være så kører det som det skal
Avatar billede cdc Novice
03. december 2003 - 17:29 #14
hvis du har downloadet den fra grvsjo skal du bare unzippe den ind i en ny mappe under din nba side som hedder nyheder f.eks. så klaver den to mapper inde i den, som hedder db og bilder, så smider du bare hele nyhedsmappen op på nettet med indhold, så skulle den virke
Avatar billede mystery2003 Nybegynder
03. december 2003 - 17:41 #15
jeg prøver lidt senere i dag.
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
03. december 2003 - 17:48 #16
Prøv på www.hostedstuff.com .. Der ka du få news systemer...
Avatar billede mystery2003 Nybegynder
03. december 2003 - 17:53 #17
jakobvester3<>> helt ærlig jeg skriver i mit spg.

"Det må ikke være hostedstuff.com eller det skal ikke koste noget.

Krav: Kunne opdatere fra Browser.
      Gratis"

ik læs det lige først...
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
04. december 2003 - 14:58 #18
Sry :)!
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
04. december 2003 - 15:04 #19
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
04. december 2003 - 15:08 #20
ups den øverst var forkert.. Her er den: http://www.solutions2all.dk/source_dl.asp?id=1148