Avatar billede been Nybegynder
03. december 2003 - 15:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Rette i de generelle oplysninger under egenskaber for system -

Ja, et noget kryptisk spørgsmål, men det drejer sig om at vi gerne vil kunne tilføje en linie med vores egne oplysninger i det ovennævnte faneblad, er der nogen der kan hjælpe med dette ? - det skal helst kunne ændres på en kørende installation.

F.eks. under system vil vi gerne have en ekstra linie :
Basispakke version : 1.4

Mvh
Been
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. december 2003 - 16:36 #1
Hmm nedenstående lyder som om det er det svar du søger. Jeg har dog ikke afprøvet det.

Part D - Branding your System Manually

To add support information to Windows 2000 in Control Panel, create an Oeminfo.ini file and copy it to the \Winnt\System32 folder. When you use Oeminfo.ini, the values in the [General] key are displayed and a Support Information button is created in the System Properties dialog box.

Sample Oeminfo.ini file
(Sample files available for download at http://oem.microsoft.com/.)

[General]
Manufacturer = Awesome Computers, Inc.
Model = Brand X Pentium Processor
SupportURL = http://
LocalFile = C:\Winnt\Web\LocalFilename.htm
[Support Information]
Line1=For Technical Support:
Line2=To obtain updated drivers or for information on frequently
Line3= asked questions, go to the Awesome Computers technical
Line4= support web site at:
Line5=
Line6= http://www.AwesomeComp.com/techsupport.

Note: The [General] and [Support Information] sections of the Oeminfo.ini file are required. Replace the Manufacturer, Model, SupportURL, and LocalFile information with your company information. Be careful not to leave any trailing spaces after your company name.

To add your logo to the System Properties screen in Control Panel, replace the sample Oemlogo.bmp file included in this OPK with your company logo (bitmap image) and place it in the \Winnt\System32 subfolder.
Note: Your Oemlogo.bmp logo must be square and must measure 172 x 172 pixels. If your bitmap image is smaller than this specification, it appears centered in the rectangle. If it is larger than this specification, part of it may appear to be cropped under certain font and screen resolutions, or it may not appear at all. Refer to "Chapter 6: Advanced Customization Topics" of the OPK User Guide for more information on branding.

http://www.buildservers.com/sbresources/Content/ValueServerBuild/Softwareresources/Technicalresources/QuickGuideToPreinstallingWindows2000.doc
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. december 2003 - 16:52 #2
Det virker. Jeg har lige testet det på en XP og fik skrevet min egen tekst ind, og selv informationerne jeg skrev under supportinformation kom ind.
Avatar billede been Nybegynder
03. december 2003 - 17:33 #3
Hej Tonny

Lige hvad jeg skulle bruge, så mange tak herfra.
Jeg har også lige testet på Win2k der kører det fint også med logo m.v.

Mvh
Been
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. december 2003 - 08:11 #4
Takker for point :-)