Avatar billede cult Nybegynder
03. december 2003 - 18:12 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hvilken distrubution til Spilservere?

Hejsa Folkens!

Jeg står og vil muligvis starte et firma med spilserverhosting.

Hovedsagen af serverne vil nok blive CS Servere, eftersom de simpelthen er lettest at afsætte i dag.

Men CS servere kører bedst på Linux, dog har jeg aldrig rigtig arbejdet med Linux før, så det må være på tide at komme i gang :-)

Mit sprøgsmål er så hvilken distrubution jeg bør anskaffe mig til dette formål? Husk at tage i betragtning at det er første gang jeg skal bruge Linux.

På forhånd tak!
Avatar billede bernie Nybegynder
03. december 2003 - 18:14 #1
mandrake er nem men redhat er godt til server
Avatar billede bernie Nybegynder
03. december 2003 - 18:15 #2
jeg har nyeste mandrake (9.2) som fylder 3 cd'er så hvis du ikke selv vil hente det så kan du købe det af min for 50,- ink porto
Avatar billede bernie Nybegynder
03. december 2003 - 18:16 #3
(af min=af mig)
Avatar billede cult Nybegynder
03. december 2003 - 18:17 #4
"Hvis jeg ikke selv vil hente den" skriver du... så går jeg ud fra den er gratis at hente? Har i et link til download?
Avatar billede bernie Nybegynder
03. december 2003 - 18:18 #5
Avatar billede fangel Nybegynder
03. december 2003 - 18:26 #6
læs også

http://www.linux.dk/artikler/artikel-01.php

der er en gennemgang af en del forskellige disto'er

Morten
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2003 - 00:36 #7
og http://www.sslug.dk/ kører i øjeblikket en julekalender med beskrivelse af en ny distro hver dag.
Avatar billede cult Nybegynder
04. december 2003 - 14:11 #8
Nu har jeg downloadet 3 ISO filer til Mandrake.

Kan jeg installere Mandrake ved siden af Windows XP på min PC? Eller skal jeg formatere helt først? Skal Linux have egen Partion eller kan den installeres på samme drev som Windows?
Avatar billede bernie Nybegynder
04. december 2003 - 14:42 #9
du kan køre mandrake og windows sammen men linux skal ha sin egen paration + en swap paration og det hele kan laves under installationen af mandrake.
Avatar billede cult Nybegynder
04. december 2003 - 14:51 #10
jeg prøver! .. .vender tilbage!
Avatar billede ldrada Nybegynder
05. december 2003 - 10:09 #11
FreeBSD (Unix) hvis du vil have suveræn oppetid. Men det er kommandolinje og du kommer til at kæmpe en lang kamp hvis du vil installere en grafisk brugerflade på det :)
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2003 - 13:19 #12
ldrada: Hvorfor det? XFree86 er da det samme, om det kører på Linux eller *BSD. Man skal bare have et understøttet grafikkort.
Avatar billede ldrada Nybegynder
07. december 2003 - 14:00 #13
jaja, taler bare fra min egen erfaring. det tog mig en hel dag at få noget acceptabelt x-server og KDE op og køre, til forskel for easy-linuxerne hvor det er installeret og konfigureret automatisk.
Avatar billede fangel Nybegynder
07. december 2003 - 14:03 #14
ldrada -> det tog min vens bærbar 61 timer at få kde op... men det skulle også kopiles først... go gentoo (www.gentoo.org)

Morten
Avatar billede predator-experten Nybegynder
07. december 2003 - 15:04 #15
Idrada, hvis han kun skal køre spilserver, behøves han da ikke andet end cmd linje, det kører jo faktisk også bedre der, og det er ikke særligt svært.
Jeg bruger Debian, det er let at installere, og klarer fint cs 1.6 server (og 1.5 :).
Avatar billede cablecat Nybegynder
16. december 2003 - 20:59 #16
jeg vil også forslå debian, dog kan den være svær at komme igang med.
så lån en nørd til at hjælpe dig i gang.