Avatar billede ravn1 Nybegynder
03. december 2003 - 20:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Logitech DiNovo Keyboard og winamp

Hej :)

Har lige været ude og købe Logitech DiNovo bluetooth keyboard og mus... det er pisse lækkert... men har et enkelt problem... jeg kan ikke få Media knapperne(Play osv) til at virke i Winamp(kun i Windows Media Player og Logitechs eget prog....)
Jeg har allerede en multimedia keyboard plugin som jeg brugte til mit gamle tastatur hvor man skriver en talkode for den knap man trykker på(etc er "mute" knap 173)...

Så hvordan får jeg mit Winamp til at reagere på mit keyboard???
Eller hvordan finder jeg ud af hvad "koden" for de enkelte taster er(da de ik er det samme som mit tidligere keyboard) så jeg kan fortællet mit plugin hvilke knapper den ska reagere på...

Håber meget i kan hjælpe mig :)

/ravn
Avatar billede thecrab Nybegynder
03. december 2003 - 20:56 #1
Prøv at hente en opdatering på deres hjemmeside! Jeg kunne heller ikke selv med winamp i starten.
Avatar billede ravn1 Nybegynder
03. december 2003 - 21:01 #2
Ps. jeg har selvfølgelig opdateret til den nyeste software fra logitech ;) hjælper desværre ikke
Avatar billede ravn1 Nybegynder
03. december 2003 - 21:01 #3
og har prøvet Winamp2, Winamp3 og Winamp 5 Beta... no results there either
Avatar billede thecrab Nybegynder
03. december 2003 - 21:04 #4
okay.. så tror jeg ikke der er så meget at gøre!!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. december 2003 - 21:56 #5
Prøv en anden player end winamp.
Avatar billede nse Nybegynder
03. december 2003 - 23:45 #6
Jeg har lige et spørgsmål, da jeg selv overveje at købe sættet.. :)

På billedet ser det meget ud som om, at tasterne sidder og er ligesom på en bærbar. Er det rigtigt, og hvordan er den at skrive på?
Avatar billede ravn1 Nybegynder
04. december 2003 - 18:22 #7
nse: nej de sidder ikke som på en bærbar... sidder dog mere kompakt end et normalt tastatur... men det er meget lidt...
Avatar billede ravn1 Nybegynder
04. december 2003 - 23:30 #8
hmm... lukker igen... havde nu håbet at der sad nogle her, som kunne give mig en løsning... for den findes skam... Men problemløseren sidder åbentbart ikke her på eksperten.dk :\
Avatar billede ravn1 Nybegynder
05. december 2003 - 19:50 #9
JAHHH!! og så kom løsningen...
For understøttelse i Winamp 2.xx skal man blot åbne players.ini(ligger sammen med logitech filerne)
og tilføje linien:
WinAmp=key,winamp.exe,Winamp v1.x,xxx,xxx,X,C,V,Z,B,0,1,WinAmp

Og så skal man bare genstarte og så er den der...
Linien stammer fra Players.ini i en ældre version... og virker sørme også i den nye version ;)

God fornøjelse :)