Avatar billede mystery2003 Nybegynder
04. december 2003 - 16:01 Der er 50 kommentarer

Site vurdering

Zdravo!

Hvad synes i om dette design? Det skal lige mindes om at det ikke er i nærheden af at være færidgt men her er det (der også mange fejl)

http://www.nbasiden.dk/uni.htm'

ikke at forfeklse med www.nbasiden.dk
Avatar billede taktil Nybegynder
04. december 2003 - 16:40 #1
Hej mystery2003.
  Jeg går ud fra at duk gerne vil have lidt kritik og ikke bare en gang rygklapning?
  Jeg synes farvevalget er godt. Blåt indikerer dag, sandhed, konstant og det hvide dag, uskyld, renhed. Man skal vist være meget krakilsk for at tænke "blåfrossen af kulde", kulde, "hvid løgn" på dit farvevalg.
  Billedet virker lidt umotiveret; hvad gør et halvdødt træ i forbindelse med noget design?
  Drop "sideways" virker rigtig godt og god farve - igen. Men jeg synes det kan virke generende, at skriften i de to ruder "Universal..." og "Hvem er..." ikke er samme størrelse som ovenfor. Læsbarheden er ikke OK.
  Generelt flot layout. Jeg sidder og ser på en 21" skærm hvor den nederste bjælke er med og det ser godt ud. Stramt og enkelt!!
                                                      Hilsen Taktil
Avatar billede espersen Novice
04. december 2003 - 17:03 #2
enig med taktil - isør omkring farver - så jeg giver kun lidt ideer til optimering:

bryder mig ikke om øverste menu-vælger som virker lidt halv - da den ikke fylder sin plads ud...

Overskrifterne i tekstafsnit ser lidt udtværet ud

Logoet for Universal Design er ikke optimal - de hvide buer ser ikke hele ud - lidt kantet i enderne (sidder med en 17" og den nederste bjælke er fint med)
Avatar billede espersen Novice
04. december 2003 - 17:05 #3
og ja - jeg kan godt følge at øverste menu-vælger er lidt anderledes/banebrydende - men har et eller andet imod den alligevel ;-)
Avatar billede triple-x Nybegynder
04. december 2003 - 17:39 #4
Hey,

Siden har en underlig opbygning, kan ikke lide menuen i toppen, først og fremmst fordi den er grå tekst på en grå baggrund og det er ikke optimalt.

Din linie i bunden hvor den er hakket ned med en blå streg hist og pist, har ikke rigtig nogen sammenhæng. er det meningen at stregerne sidder så tilfældigt?

dit logo er godt, dog i en dårlig kvalitet.

Alt i alt synes jeg ikke designet lever op til et webdesign firma, også derfor min kritik er så hård.

5@13
Avatar billede namnam Nybegynder
04. december 2003 - 20:45 #5
Lave en blår vandret bar i den anden side af din boks i midten så den ikke bare slutter som  hvid i hvid... så den lukker ligesom den til venstre...

Håber det kan bruges til noget... Ellers synes jeg den er flot, måske ikke grå der ved dine links..
Avatar billede fonsezz Nybegynder
04. december 2003 - 23:46 #6
Hej.
Jeg kan godt li' farverne, og synes også at drop-menuen er fin.
MEN: Dit valsprog: "A creative world osv" (som er fint) lægger op til noget meget mere sprælsk end den stramme, næsten minimalistiske, og firkantede opbygning. Billedet, som er fin i farve i forh. til resten af siden, er for dødt. Et døende træ lægger mere op til "A destructive world..."
De indrammede firkanter fik mig til at tænke på en filmstrimmel- var det en idé?
Avatar billede staz Nybegynder
05. december 2003 - 09:30 #7
Nu håber jeg du kan klarer et par hårde ord. Ellers skal du nok springe mit indlæg over.

//Selve designet og opbygning
Hvis i er et "kreavtivt" webbureau, så er min verden lige gået istå. Sitet har jo nada nyskabalse i sig (ud over det ikke er en FrontPage skabalon). Farven kan godt gå, men hvorfor har i så meget luft mellem bund og "main".

//Teksten
Hvorfor blander du engelsk og dansk? Menupunkterne er på engelsk, men den tilhørende tekst er på dansk. Btw, så staves "Portfolio" ikke "Portofolio". Så har jeg også lige en her: "Hvem er vi? Vi er en dansk web design firma". Altså hvor langt tror du selv du kommer med det =)

Hvis det skulle stå der så hedder det: Vi er et dansk webdesign firma". Men eftersom i laver siden på dansk så er det nok rimligt overflødigt at skrive det også.

Wtf, er det for en "Quick thing" box. Hvad gav har den der? Hvorfor skulle man add jer til farvoritter. Kontakt er oppe i menuen. Copyright er i bunden, og når man er på forsiden hvor fører "tilbage" så hen?
Avatar billede taktil Nybegynder
05. december 2003 - 09:32 #8
Ret bestet må vi lige huske på at der i spørgsmålet står: "ikke i nærheden af at være færdigt".............
Avatar billede triple-x Nybegynder
05. december 2003 - 10:02 #9
taktil - hvis man ligger noget herind, må man regne med at få kritik på det man viser, så hjælper en kommentar som, "ikke i nærheden af at være færdig" intet
Avatar billede espersen Novice
05. december 2003 - 10:17 #10
Jeg synes da at kritikken (god + dårlig) har været sober og konstruktiv i rimelig høj grad - hvis vi pakker det for meget ind i vat, så risikerer vi at det hele bliver rosenrødt og rygklappende. Det kan man ikke kan bruge til noget ifht. den videre udvikling af designet, da det vil være en bjørnetjeneste. Så beder man om kritik skal man også være klar til at tage imod....

mystery2003 synes jeg skal prøve at kommentere lidt af kritikken : enig/ikke enig
Avatar billede taktil Nybegynder
05. december 2003 - 13:06 #11
Enig med espersen!! -og triple-x, jeg kan da godt se hvad du mener, men så er det snarere mystery der skal vente med at lægge ud hvad vi skal vurdere!?
Avatar billede triple-x Nybegynder
05. december 2003 - 13:38 #12
Taktil - det er helt rigtigt, eller i det mindste give løbende kommentare til hva vi skriver til ham
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2003 - 18:31 #13
Jeg opdagede lige det var lavet i flash.. jeg vil nok sige at du ligeså godt kunne lave det i html - også det med når du scroller over de knapper der så kommer den tekst.. men det er så dit valg ;)
Avatar billede triple-x Nybegynder
07. december 2003 - 21:34 #14
hmm nu jesper siger det, så kan jeg også se det er lavet i flash, er der nogen bestemt grund til det? eller har du bare lige lært programmet at kende ;)

gider du ik snart komme med noget feedback, ellers for du ikke hjælpe næste gang
Avatar billede taktil Nybegynder
09. december 2003 - 22:52 #15
Er det kun mig der synes det virker useriøst, at oprette et spørgsmål for derefter at være tavs i fem dage??
Avatar billede triple-x Nybegynder
09. december 2003 - 22:54 #16
nææh men tag et kig på hans profil :) så finder du svaret
Avatar billede taktil Nybegynder
09. december 2003 - 23:43 #17
Ja, så kan jeg bedre se mønstret!! Tak triple-x. Så har jeg da lært lidt i dag, nemlig ikke at forvente noget fra mystery2003 !
Avatar billede triple-x Nybegynder
09. december 2003 - 23:44 #18
hehe :) troede sådan set han havde forbedret sig men nogen lærer det sq nok bare aldrig
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
10. december 2003 - 18:39 #19
Vil foreslå mystery tager de 50 point selv ..... som oftest !!!!

Lad dog være med at hjælpe den skovl.
Avatar billede triple-x Nybegynder
10. december 2003 - 18:42 #20
bob-bob1 tja jeg har været opppe og diskutere med ham, og troede sådan set han havde forbedret sig, men jaja man skal sq ik tro noget godt om folk mer.
Avatar billede taktil Nybegynder
10. december 2003 - 19:40 #21
Jeg spørger lige som den nybegynder jeg er: kan man tage points'ene selv og vil de i givet fald figurere på ens konto som "indtjente", det virker sq da noget ynkeligt i mine øjne, eller hva'??
Og triple-x - du skal da fortsat tro noget godt om alle os andre!!
Avatar billede triple-x Nybegynder
10. december 2003 - 19:42 #22
taktil - du kan sagtens selv ligge et svar og tage point, de vil dog ikke figurer som tjente point, så vidt jeg ved.
Avatar billede taktil Nybegynder
10. december 2003 - 19:44 #23
triple-x - det virker da også umiddelbart mere logisk. Og selv om man måske ikke lige synes om de svar man evt. havde fået ville de alligel være udtryk for et antal personer der havde prøvet at hjælpe én!
Avatar billede triple-x Nybegynder
10. december 2003 - 19:46 #24
jep sådan kan du jo se på det :) men vi må hellere lade være med at spamme Mystery2003's seriøse spørgsmål :o)
Avatar billede espersen Novice
10. december 2003 - 19:46 #25
Hvad laver I ?  - I kan da ikke få de point Mystery udloddet til dem som har svaret....  ;-)
Avatar billede taktil Nybegynder
10. december 2003 - 19:47 #26
espersen - jeg har faktisk svaret, for adskillige dage siden!
Avatar billede espersen Novice
10. december 2003 - 19:53 #27
hvis I tjekkede hans brugerprofil så kan I se at den IKKE er AKTIV - så han er smuttet og vi sidder så med et åbent spørgsmål.  ;-|
Avatar billede triple-x Nybegynder
10. december 2003 - 19:57 #28
hehe så har han vel oprettet en anden bruger :)
Avatar billede espersen Novice
10. december 2003 - 19:59 #29
helt sikkert !  Måske han smider et indlæg så og venter på svar sammen med os andre ;-)  *G*
Avatar billede taktil Nybegynder
10. december 2003 - 20:02 #30
Jeg kan se, jeg har meget at lære!!! :}
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
10. december 2003 - 23:24 #31
Så snart 1 henviser til nba siden, kender vi hans nye undercover nick :)
Avatar billede triple-x Nybegynder
10. december 2003 - 23:25 #32
hehe jep :) og det sker nok snart :P mon ik bare han vælger mystery2004 :P
Avatar billede espersen Novice
10. december 2003 - 23:34 #33
eller nbasiden.dk  ??  Som han så flittigt linker til i hans spm. ;-)
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
10. december 2003 - 23:41 #34
Spørgsmål vedr. sponsorer kan også være et link.

Har faktisk 1 i kikkerten, som indtil nu har stillet spørgsmål for 1420 point, men givet sig selv de 1070 af dem. Stiller samme type spørgsmål, dog uden at linke til nba, meeen ....

Såhh, mystery .... ´ll keep an eye on you ;)
Avatar billede triple-x Nybegynder
10. december 2003 - 23:43 #35
hehe vil vide hveeeeeem :o)
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
10. december 2003 - 23:44 #36
Skal være lidt forsigtig, men begynder med k
Avatar billede triple-x Nybegynder
10. december 2003 - 23:45 #37
kan du ik bare hviske det til mig :P
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
10. december 2003 - 23:47 #38
Iøvrigt ikke min opgave, men mystery har længe været en torn i øjet på mig!

Går bestemt ud fra admin. har styr over begivenhederne. :o)
Avatar billede triple-x Nybegynder
10. december 2003 - 23:48 #39
hehe sæt nu ik for høje tanker om admin :o)
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
10. december 2003 - 23:50 #40
Derfor smiley der *GG*
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
10. december 2003 - 23:51 #41
o O (får nok snart en advarsel)
Avatar billede triple-x Nybegynder
10. december 2003 - 23:52 #42
hehe en gang skal jo være den første :o)

godnat
Avatar billede espersen Novice
10. december 2003 - 23:54 #43
hhmm... k???    vil jeg da lige huske.
Avatar billede triple-x Nybegynder
12. december 2003 - 20:45 #44
elller prøv med N :o) http://www.eksperten.dk/spm/439255
Avatar billede espersen Novice
12. december 2003 - 20:50 #45
hehe - han har allerede oprettet 3 spm. under sit nye nick  ;-|
Avatar billede triple-x Nybegynder
12. december 2003 - 20:53 #46
hehe :) han er hurtig :o)
Avatar billede nbasiden.dk Nybegynder
12. december 2003 - 20:57 #47
og hvad så? Det er da ingen nyhed eller hemmelighed at jeg har oprtted som ny bruger, da jeg vil starte på en frisk. Ødelæg det nu ikke.
Avatar billede triple-x Nybegynder
12. december 2003 - 20:58 #48
nej okay, jeg vil gerne give dig en chance mer :o) men jeg holder øje med dig
Avatar billede nbasiden.dk Nybegynder
12. december 2003 - 21:27 #49
"men jeg holder øje med dig"- er det en trussel eller hvad?
Avatar billede triple-x Nybegynder
12. december 2003 - 21:30 #50
nu ik noget om trusler igen :o) har lige diskteret om det i et andet spørgsmål dog ikke med dig.

det var ment som en lille sjov kommentar, intet ondt i det