Avatar billede Slettet bruger
06. december 2003 - 11:40 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Når jeg overfører filer til min anden harddisk forsvinder mv.

Hej,.. jeg er en 13 årig dreng og har et problem med min Anden harddisk i min computer.

Når jeg overfører filer over til harddisken forsvinder de enten kort tid efter, eller bliver til en masse filer med nogle underlige symboler som jeg vil mene ikke kan laves på tastaturet.

Jeg har nu prøvet at formatere den op til flere gange, men det kan ikke lade sig gøre. Jeg har også prøvet at scanne den for fejl, men det vil den så heller ik. og sidst men ikke mindst har jeg prøvet at scanne den med AVG antivirus men den finder Ingenting.

Håber i kan hjælpe mig.. gir point til alle dem der kan hjælpe!
Avatar billede stone Forsker
06. december 2003 - 11:48 #1
sidder dine hardiske på samme kabel?
det tyder på et overførsel problem (kabel?)
Avatar billede fromsej Praktikant
06. december 2003 - 11:48 #2
Hvilken fejl får du når du prøver at formatere den?
Avatar billede yeti Nybegynder
06. december 2003 - 11:49 #3
Lav lige en scanning med http://housecall.trendmicro.com

Så kan du fortælle os hvis den finder en virus, så skal vi nok finde en løsning....
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2003 - 11:53 #4
Ok, tjekker lige.. stone>> tror ikke det er et overførsels problem for, den overfører fint nok , og blir der sådan lige, men så er de ligepludselig væk, eller blevet til nogen mærkelige filer. ok prøver jeg lige
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2003 - 12:03 #5
det var da underligt. Den fandt ingen virus, overhvoedet (altså den der http://housecall.trendmicro.com)
Avatar billede fromsej Praktikant
06. december 2003 - 12:04 #6
Så er der 99% sikkert ingen virus, Housecall er effektiv.
Hvilken fejlmeddelelse får du når du prøver at formatere?
Hvad hedder disken?
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2003 - 12:06 #7
Prøver lige at genstarte for nu vil den sku ingenting 2 sek
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2003 - 12:17 #8
den formaterer sådan set fint igennem med de grønne "Blokker" der formaterer i gennem, men så når den er "færdig" kommer den meddeldelse:

"Formateringen kunne ikke fuldføres"

og derefter forsvinder pladsen hvor D: drevet står (altså min anden harddisk)
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2003 - 12:24 #9
og når jeg prøver at scanne disken, skriver den

Kontrol af disk kunne ikke fuldføres
Avatar billede fromsej Praktikant
06. december 2003 - 12:28 #10
Hvad hedder disken?
Der findes tools til at tjekke den efter.
Avatar billede stone Forsker
06. december 2003 - 12:37 #11
fordi den ikke har kontakt til harddisken...kan du ikke beskrive hvordan den er sat op
harddisk: primær kabel
harddisk sekundær kabel
2 hardiske på primær kabel
er din 2 hardisk sat som slave osv....
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2003 - 12:51 #12
Det er kun her på det sidste at det har været sådan, det har virket fint "Før i tiden" og ja, de sidder rigtigt i, har tjekket, de sidder som de altid har gjort.

Lige tilføje at det er en lidt gammel harddisk model ST32122A
Avatar billede fromsej Praktikant
06. december 2003 - 12:58 #13
Så prøv at tjekke den med Seatools:
http://www.seagate.com/support/seatools/
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2003 - 12:58 #14
det kan også være at den bare er gået i ged, efter alderen :S

Ved ik helt
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2003 - 13:02 #15
ok tjekker lige dit link fromsej
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2003 - 13:13 #16
k , nu har jeg så installeret det program ud på 2 disketter, som den bedte om, hvad skal jeg så nu?
Avatar billede fromsej Praktikant
06. december 2003 - 13:17 #17
Prøv Seatools online først:
java script:openWindow('http://www.seagate.com/support/disc/asp/tools/en/')
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2003 - 13:39 #18
Run: 06-12-2003 13:29:12

Primær IDE-kanal : ST32122A
Model:            ST32122A
Serial Number:    XKD24811  XKD24811
Capacity          0.0
Status:            SMART self-test is not supported for this drive.
This may be due to a limitation in the Windows driver for the controller that the drive is attached to or the drive may not support the SMART self-test.
In either case, this is not a failure of the drive.
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2003 - 13:41 #19
og i den næste Drive Self Test results,

skriver den præcis det samme
Avatar billede fromsej Praktikant
06. december 2003 - 13:49 #20
Hmm, prøv at boote på de disketter du lavede, den ene må være bootable.
Ellers, hvis du har en brænder, så lav den her BootCD, den er helt enkelt genial at have:
http://ultimatebootcd.com/
Der ligger Seatools på.
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2003 - 13:57 #21
tjaa.. har ikke lige brænder inde, men jeg det er som om alle de filer der bliver lagt der ind bliver beskadiget
Avatar billede fromsej Praktikant
06. december 2003 - 14:22 #22
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.

Ikke fordi jeg tror fejlen ligger der, men lad os bare kigge.
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2003 - 14:35 #23
Unskyld ulejligheden!!!!!!!!!!

Men fandt sku selv ud af det til sidst.. formaterede den til NTFS og nu virker den helt fint.. men synes du du/i alle skal smide et link alligevel så i kan få nogen points--
Avatar billede stone Forsker
06. december 2003 - 14:41 #24
du løste problemet selv...
jesper-b: synes du skulle smide et svar selv,
Avatar billede fromsej Praktikant
06. december 2003 - 14:53 #25
Enig, tag bare dine point igen.*S*
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2003 - 14:55 #26
jamen så.........