Avatar billede carlt Seniormester
07. december 2003 - 12:57 Der er 11 kommentarer og
4 løsninger

Nogen der kender dahl_mette

Jeg har flere gange fået emails fra: dahl_mette, emne: W32.Elkern removal tools; samtidig er der også vedh. fil.
Jeg mener ikke at kende en mette dahl, så jeg plejer at slette med det samme. Desuden kommer der også en besked om, at Norton har opdaget virus i mailen, men har slettet! Er der nogen der evt. har oplysninger. Hvordan blokerer man evt. for mails fra hende?
Avatar billede arlet Juniormester
07. december 2003 - 12:58 #1
Det er en spam mail, bare slet den
Avatar billede arlet Juniormester
07. december 2003 - 12:59 #2
Denne tager de fleste spammails
http://www.mailwasher.net/
Avatar billede arlet Juniormester
07. december 2003 - 13:00 #3
Hvis du lader vær med at åbne mail, så går der 3-4 dage, som forsvinder de igen, du skal bare slette dem, når de kommer
Avatar billede arlet Juniormester
07. december 2003 - 13:00 #4
Avatar billede stone Forsker
07. december 2003 - 13:02 #5
for at undgå mail fra dahl_mette
og er du bruger Outlook express gå til meddelse/bloker afsender

så bliver den automatisk send til slettet post
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. december 2003 - 13:03 #6
Vil ikke ligefrem kalde det en spammail - vil meget hellere kalde den en klez-virus: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.klez.removal.tool.html
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. december 2003 - 13:04 #7
sorry - forkert link...
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. december 2003 - 13:06 #8
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. december 2003 - 13:06 #9
nej 1. link var da ok ;)
Avatar billede arlet Juniormester
07. december 2003 - 13:23 #10
John stigers-> Han har ikke virussen, han vil bare blokerer for den og det kan man bruge mailwasher.

I dit første link er et removal tools(i øvrigt rigtig godt), som skal bruges hvis man har fået virussen og det er næsten sikker på at han ikke har*S*
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. december 2003 - 13:25 #11
arlet> har heller ikke sagt er smmittet - bare gjort opmæksom på at det er en virus og det således er ligegyldigt hvad navn der står som afsender ;)
Avatar billede arlet Juniormester
07. december 2003 - 13:26 #12
Ok, så er vi enige*S*
Avatar billede yeti Nybegynder
07. december 2003 - 14:17 #13
Du kan i egenskaberne på mailen se hvilken mail server den pågældende mail er sendt fra. Når du har fundet den kan du tage kontakt til administratoren på denne server og gøre opmærksom på at en af hans brugere har virus.

Mht. spam
www.spamfighter.com kan man som privat bruger gratis hente et plugin til outlook og outlook express der spiser spam mails.
Avatar billede carlt Seniormester
07. december 2003 - 20:09 #14
Allle fire svar har givet mig gode oplysninger, så jeg håber det er ok at jeg forhøjer til 80 og så deler ligeligt.
Tak for hjælpen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. december 2003 - 20:21 #15
her gik jeg og troede at det kun var dem der brugte Outlook der kunne bruge spamfighter....
Tak yeti :D