Avatar billede predator-experten Nybegynder
07. december 2003 - 15:44 Der er 9 kommentarer

Linux Router Tutorial for NOOBS

Hej, jeg vil gerne (som så mange andre) sætte min Debian box op som router/gateway.
Det er let nok at finde en tutorial, men der er IKKE til nøber som mig :)
Jeg ville så bare spørge om der er nogen der har en god tutorial til noobs (og jeg mener noobs), eller selv gider forklare det :)
Det må meget gerne være en step-to-step, der forklarer de basale behov.
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. december 2003 - 16:44 #1
Jeg vil tor at du kan finde det nødvendige i en af linuxbøgerne på www.linuxbog.dk de er alle gratis. Praktisk hjælp kan du få på www.sslug.dk ved at deltage i en af deres install parties
Avatar billede predator-experten Nybegynder
07. december 2003 - 16:56 #2
direkte link?
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2003 - 17:35 #3
Måske denne kan hjælpe? Den er endda specifik rettet mod Debian.

http://debianguiden.dk/dists/stable/html/iptables.html
Avatar billede ldrada Nybegynder
08. december 2003 - 12:35 #4
[offtopic]
arh!

Er det bare mig eller er der andre der synes at linuxbog.dk er hjerneløs frihedspropaganda uden konkrete formål?
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2003 - 14:47 #5
Jeg synes http://www.linuxbog.dk indeholder en hel del god information. Faktisk synes jeg kun det er i titlerne på bøgerne, at der bliver kørt "frihedspropaganda".
Avatar billede ldrada Nybegynder
08. december 2003 - 16:31 #6
hmm... jah... ser ud til at du har ret.

Frihed er vist overrated.
Avatar billede predator-experten Nybegynder
12. december 2003 - 19:02 #7
Jeg har brugt en guide fra debianguiden.dk, men det er en dhcp jeg har brugt, prob er bare jeg ikke kan sætte eth1, så pisset virker ikke :(
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2003 - 19:30 #8
Har du 2 netkort i maskinen?
Avatar billede ldrada Nybegynder
15. december 2003 - 10:21 #9
sandbox > Hvis eth1 eksisterer sårh...