Avatar billede olh Nybegynder
08. december 2003 - 10:20 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Navigationspanel i FrontPage

Problemer i FrontPage med navigationpanelet  i siden af web siden, når jeg afprøver det Normal visning og Eksempel virker det fint,  når jeg udgiver det  bliver de fleste knapper inaktive, det er et Web-sted der er lavet ud fra guiden. Jeg har også endnu nogle problemer med at få navigationspanelet tekst til at blive til knapper på alle sider .  Rediger egenskaber for dette navigationspanel for at få vist Hyperlinks. Denne tekst kan jeg ikke fjerne alle steder i sidepanelt uden det vælter det hele igen . Hvor finder jeg noget tekst, forklaring eller noget fejlsøgning der kan hjælpe mig med problemet,  jeg er noget grøn på området, det er første produkt af Wed-sted. To dages hårdt arbejde med problemet har i løst mysteriet, og det er nok et lille problem som kan løses på få sekunder
Avatar billede steen_hansen Forsker
08. december 2003 - 10:30 #1
Har du kigget i din kode? Har du et link, så jeg kan se det?
Avatar billede steen_hansen Forsker
08. december 2003 - 10:30 #2
Eller kan lægge koden ud her?
Avatar billede olh Nybegynder
08. december 2003 - 10:36 #3
Avatar billede steen_hansen Forsker
08. december 2003 - 10:39 #4
Du laver det udelukkende i FP? Jeg tror du mangler at opdatere filer, som FP generer, til dit websted. Har du FP-extensions på serveren?
Avatar billede steen_hansen Forsker
08. december 2003 - 10:40 #5
Jeg tror du mangler at opdatere filer = Jeg tror du mangler at uploade filer
Avatar billede olh Nybegynder
08. december 2003 - 10:44 #6
Jeg kan se det sidste forsøg jeg har lavet før jeg skrev i til Eksperten, helt har fjernet navigationspanelet. skal jeg prøve at få noet af det med igen?
Avatar billede olh Nybegynder
08. december 2003 - 10:48 #7
Mit Web-hotel er B-one.net
Som jeg har forstået så er det med FP-extensions, og jeg anvendet FP programet til at udgive stedet.
Avatar billede steen_hansen Forsker
08. december 2003 - 10:55 #8
Hvis du har FP-extension på serveren, så prøv at logge på med brugernavn og password: http://www.shbkunst.dk - udfyld brugernavn og password.

Når du har gjort det, så prøv at oprette en test-mappe, hvor du laver det samme.

FP er ikke den bedste WYSIWYG-editor, så vær opmærksom på, at tingene ligger de steder, hvor de skal.

Faren ved at oprette siderne lokalt først, og derefter uploade dem er, at man f.eks. ikke husker at få en class-fil med, hvis FP har generet den. Anvender man ASP, risikerer man, at FP afslutter IF-ELSE-END IF sætninger etc. Hold et vågent øje med den.

Jeg kan se på www.shbkunst.dk, at du linker til din global.asa. Det skal du nok ikke gøre :o)
Avatar billede olh Nybegynder
08. december 2003 - 11:21 #9
Tak for global.asa, jeg ved ikke hvordan den er kommet med, har set den men var sikke på det var noget det skulle stå der. Jeg har nu fået nogle af knapperne til at virke igen. Men de vigtigste med vores billeder er ikke fremme. Jeg vil prøve det du skriver, med fare for at jeg ikke helt ved hvad jeg vover mig ud i.
Avatar billede steen_hansen Forsker
08. december 2003 - 11:24 #10
Lav den omtalte test-mappe. Lav en ny side, så du ikke får ødelagt det eksisterende :o)
Avatar billede steen_hansen Forsker
08. december 2003 - 11:28 #11
Skal denne her:

_derived/kunstindkøb 2003.htm_cmp_gr-tema110_vbtn_a.gif

ikke være

_derived/kunstindkøb 2003_htm_cmp_gr-tema110_vbtn_a.gif

..?
Avatar billede olh Nybegynder
08. december 2003 - 11:29 #12
Jeg få en meddelse om: FrontPage- serverudvidelse er ikke instalert på den server.
Avatar billede steen_hansen Forsker
08. december 2003 - 11:32 #13
Ok, så er det ikke inkluderet i dit abonnement. Så må du uploade alle dine filer, som du har gjort hidtil. Men husk at de mapper og filer, som du har oprettet på din harddisk, skal være identisk på serveren. Ellers får du forkerte stiangivelser.
Avatar billede olh Nybegynder
08. december 2003 - 11:48 #14
Jeg er lidt grøn på området, kan du give mig et prej om hvilken side jeg skal se på.
Avatar billede steen_hansen Forsker
08. december 2003 - 11:59 #15
Ok, hvis jeg var dig, ville jeg nok lave det i frames:

Filer -> Ny -> Side -> Vælg fanebladet Rammesider

Her kan du finde frem til de ønskede rammer i et rammesæt.

Ramme øverst: Her kan du lægge banneret
Ramme til venstre: Her kan lægge menuen
Ramme til højre (under banner): Her kan du lægge "target" (din tekst)

Ville det være noget? Prøv at lege lidt med det. Navngiv dine rammer, angiv hvor menu.htm skal ligge etc. Det er faktisk meget nemt, også for nybegyndere.
Avatar billede olh Nybegynder
08. december 2003 - 12:05 #16
Tak for at jeg ikke helt er opgivet. jeg prøve lidt senere i dag
Avatar billede steen_hansen Forsker
08. december 2003 - 12:07 #17
Ok. Jeg vil kigge ind fra tid til anden. Held og lykke.

Skal du have konkret hjælp med oprettelse af rammesider, så sig til :o)
Avatar billede steen_hansen Forsker
10. december 2003 - 08:12 #18
Hvordan ser det ud? Lykkes det?
Avatar billede olh Nybegynder
10. december 2003 - 09:21 #19
Hej Steen
Jeg har arbejdet meget med det, fundet nogle bøger som jeg ser i. Jeg har fundet et problem omkring nogle filnavne. Hvor jeg nu har lavet et mellerum om til en_ undeskåret. men det hjalp ikke.
Jeg er lige nu gået i gang med at lave det hele forfra som et nyt web-sted. Det hele er måske rodet for meget sammen nu?
Eks. har jeg lavet alle mine billede filer om så de ikke har mellemrum.
Jeg pakkede filerne og sendet dem til en jeg kendte. Her så jeg i Zip filerne at alle de steder der var problemer med siden var der mellemrum et i filerne. Jeg kom til at se på det ud fra det som du skrev om filnavne. Nu er spørgsmålet så hvor meget jeg kan kopier og sætte ind uden at få problemet med.
Avatar billede steen_hansen Forsker
10. december 2003 - 10:11 #20
Ok,

Pricipielt bør filnavne (billeder og dokumenter) ikke indeholde æ, ø og å. Der bør ikke være mellemrum - efter min mening - og der KAN ikke forekomme specialtegn i, det bliver ikke engang accepteret. Du får ikke love til at gemme det, hvis der f.eks. er et ? i navnet.

Filnavne består af et "fornavn" og et "efternavn" adskilt af et punktum.

"Efternavnet" er filtypebetegnelsen. Filtypen GIF er (selvfølgelig) et GIF-billede. DOC er filtypebetegnelsen på et Word-dokument eller et Wordpad-dokument. TXT  er filtypebetegnelsen på et NotePad-dokument etc. Filtypenavne består typisk af 3 karakterer, men kan godt bestå af flere.

"Fornavnet" (navnet på selve filen) bør ikke indeholde punktum, eftersom fornavn og efternavn bliver adskilt af et punktum. Prøv at navngive dine filer, så de får et logisk og sigende navn, uden at gøre det alt for langt.

Hvis du f.eks. vil søge efter JPG-filer på din harddisk, kan du i søgefeltet indtaste

*.jpg

* indikerer, at du vil se ALLE filer med filtypebetegnelsen JPG

Søger du efter en bestemt fil, kan du skrive:

EtBestemtFilnavn*.jpg

Dvs. at du søger efter alle de filer, som starter med "EtBestemtFilnavn" og har filtypebetegnelsen JPG. Det kan være, at du som søgeresultat får

EtBestemtFilnavn01.jpg
EtBestemtFilnavn02.jpg
EtBestemtFilnavn03.jpg
etc.

Fælles for de ovenstående filer er, at de alle starter med EtBestemtFilnavn og har filtypebetegnelsen JPG

Søger du efter EtBestemtFilnavn*.*, søger du efter alle de filer, som starter med EtBestemtFilnavn, men du har ikke angivet filtypebetegnelsen, hvilket vil medføre, at du får alle de filer frem, som starter med EtBestemtFilnavn, uanset om det er JPG-filer, DOC-dokumenter, HTM-dokumenter eller hvad de nu måtte hedde. Dit søgeresultat kan nu se således ud:

EtBestemtFilnavn01.doc
EtBestemtFilnavn01.jpg
EtBestemtFilnavn02.jpg
EtBestemtFilnavn03.jpg
EtBestemtFilnavn.pdf

Før i tiden kunne filnavne kun have navne på 8 karakterer, i dag kan navnet bestå af op til 255 karakterer, så der er plads nok til et sigende navn. Jeg synes personligt, at dine navne på filerne er alt for lange, men det er et temperamentsspørgsmål. Jeg føler næsten, at jeg skal læse en lille roman; jeg kan ikke umiddelbart se på dit filnavn, hvad det er for en fil, før jeg har læst teksten til ende. Men det må du jo selv om, du kan godt benytte de lange filnavne :o)

Hele denne smøre har jeg skrevet, for at give dig lidt indblik i navngivning af filnavne. Jeg fornemmer, at du starter næsten på bar bund. Jeg synes ikke det er helt uvæsentligt, at man har det grundliggende på plads :o)

Jeg vil lave lidt dokumenter til dig, så du kan komme i gang. Men jeg tror ikke jeg får tid før i eftermiddag eller i aften. Håber du får noget ud af det :o)
Avatar billede steen_hansen Forsker
10. december 2003 - 10:20 #21
PS: Der er mange smarte måder at søge på, men jeg vil ikke gøre forvirringen total :o)
Avatar billede steen_hansen Forsker
10. december 2003 - 10:24 #22
PPS: Ja, det er bedre at benytte underscore (_) fremfor mellemrum ... synes jeg. Men du KAN godt.
Avatar billede olh Nybegynder
10. december 2003 - 11:56 #23
Hej Steen tak for teksten
Jeg er ved at have gang i det nu. Mit navigationspanel på nr. 3 ny web side ser ud til at arbejde på nettet, nogler biller drille lidt nå jeg laver klip og klister. Lige nu vil jeg mene det lidt flid og omtanke vil give resultater i løbet af dage.
Avatar billede olh Nybegynder
11. december 2003 - 22:35 #24
Så køre det, tak for hjælpen. Men hvordan er det kommer af med min point?
Avatar billede steen_hansen Forsker
11. december 2003 - 22:40 #25
Det var så lidt :o)

Jeg lægger hermed et svar, som du kan acceptere.