Avatar billede guro.not Nybegynder
09. december 2003 - 19:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

fra tabel til html tabel, på en pæn måde.

Hejs....

jeg har et par felter i en access db. Det er ikke det at hive data ud af tabellen som driller men at få det til at stå pænt i en tabel som gør
Jeg vil gerne ha generert et output som ser nogen lunde sådan ud i en tabel...

ID1|ID2|ID3|
ID4|ID5|ID6|
ID7|ID8|ID9|

men hvis der nu kun er 8 ID i tabellen så skal det se således ud.

ID1|ID2|ID3|
ID4|ID5|ID6|
  ID7|ID8|

håber at i kan se hvor jeg vil hen, med det...

Det er sikkert vildt nemt, men jeg tror at jeg har forviret mig selv mere end godt er *G*

Guro.Not.
Avatar billede eagleeye Praktikant
09. december 2003 - 20:05 #1
Det kan være der mangler et </tr> i sidste række så den ikke afsluttes rigtigt.

Alternativt kan du lave det sådan den selv ligger <td>&nbsp;</td> op til 3 hvis antallet at poster ikke passer med 3 pr. række.
Avatar billede d4s Novice
12. december 2003 - 20:35 #2
Det ser ud som om du vil have følgende:
<table>
<tr><td align="center">
  <table><tr>
    <td>ID1</td><td>ID2</td><td>ID3</td>
  </tr></table>
</td></tr>
<tr><td align="center">
  <table><tr>
    <td>ID4</td><td>ID5</td><td>ID6</td>
  </tr></table>
</td></tr>
<tr><td align="center">
  <table><tr>
    <td>ID7</td><td>ID8</td>
  </tr></table>
</td></tr>
</table>

Ideen er at hver række i tabellen består af en ny tabel, der er centreret. Ulempen er at bredden af indholdet af rækkerne ikke bliver den samme.
Avatar billede guro.not Nybegynder
12. december 2003 - 21:47 #3
hejsa.. har klaret det med rs.Fields.Count og så sætte en colspan der efter...

så det er ikke så akutuelt mere...