Avatar billede tue Nybegynder
10. december 2003 - 17:27 Der er 1 kommentar

IBM Thinkpad X31

Jeg skal inden for kort tid købe en ny bærbar. Jeg har allerede besluttet at det skal være en IBM Thinkpad X31, da jeg går efter vægt og levetid.

Jeg har snakket med nogle kolegaer omkring denne model og de siger alle sammen at der for problemet ligger ved denne bærbar er ved dens harddisk da den simpelthen ikke kan følge med processoren når der virkelig skal ydes. Jeg har derfor overvejet at give en merpris på 900,- få byttet standard harddisken som kun er på 40 GB 5000 RPM ud med en 60 GB 7000 RPM harddisk. Men så bliver jeg i tvivl om en harddisk med så mange omdrejninger, kommer til at larme?

Har endvidere også svært ved at beslutte mig for om jeg skal købe en docking station (IBM Mediaslice X3) samt et internt cd-rom drev, eller om jeg bare skal købe et eksternt cd-rom drev. Jeg vil aldrig have brug for cd-rom drevet når jeg er væk hjemme fra, så i skal ikke tænke på vægten. Det ville på mange måder være smart nok at man bare lige kunne smide sin computer i stationen når man kom hjem, men mine kolegaer siger at de egentlig helst ikke bruger deres stationer, da de finder dem besværlige og gør computeren for høj at arbejde ved. Hvad er jeres erfaringer med en sådan docking station? Holder de til noget? Holder det eksterne cd-rom drev til noget?
10. december 2003 - 17:39 #1
Jeg ville nødigt undvære min dockingstation. Jeg har mus, tastatur og internetforbindelse m.m. fast tilsluttet dockingstationen, så jeg bare behøver at smite den bærbare heri, og så er jeg klar til at arbejde.