Avatar billede 3dmaxer.dk Nybegynder
13. december 2003 - 16:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Emails bliver ikke slettet helt

Jeg har slettet omkring 200MB emails fra indbakken. Derefter har jeg valgt tøm slettede mails.

MEN når jeg kigger på selve DBX-filen i biblioteket, så er indbakken ikke blevet de 200MB mindre og DBX-filen for slettede emails fylder over 200MB selvom den er tom i outlook. Dvs. dbx-filerne fylder omkring 400MB for meget. Hvad er der galt?

Jeg har genstartet pc'en, men det hjalp ikke.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
13. december 2003 - 16:21 #1
Nej og det bliver liggende indtil du fjerner denne dbx fil. Før er det ikke helt væk.
Der bliver oprettet nye mapper, når du fjerner fileren dbx. OE skal være lukket når du gør det.
Avatar billede grinderslev Praktikant
13. december 2003 - 16:23 #2
Det kan jo være at de er blevet arkiveret... prøv at kikke i dine arkiv mapper.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
13. december 2003 - 16:26 #3
De vil altid ligge der i den mappe selvom de er slettet fra Oe, de forsvinder altså ikke før du fjerne den dbx fil.
Avatar billede 3dmaxer.dk Nybegynder
13. december 2003 - 16:32 #4
Dvs. indbakken vil vokse i al fremtid, hvis man ikke ønsker at slette dbx-filen og derved alle sine mails. Hmm, ikke så smart af MS.

I Access kan man optimere databasen, så den bliver mindre når man sletter data derfra - gemmer der sig virkelig ikke en lignende funktion i Outlook et sted?
Avatar billede 3dmaxer.dk Nybegynder
13. december 2003 - 16:36 #5
fandt den.
File->folders->compact
Avatar billede aovergaard Nybegynder
13. december 2003 - 16:38 #6
Ja det vil den ;) På et tidspunkt har du måske brugt så meget plads at du ikke længere kan slette mail, så skal du ud og finde samt fjerne disse dbx filer for at få renset op
Avatar billede 3dmaxer.dk Nybegynder
13. december 2003 - 16:47 #7
Jeg vil vove at påstå at compact-funktioinen er bedre, men tak for hjælpen :)

Nå, men så lærte vi det i dag og min HD fik 500MB mere plads.

God weekend
Avatar billede aovergaard Nybegynder
14. december 2003 - 00:51 #8
Det var da godt. Takker for point;) også god weekend til dig.