Avatar billede cmoz Praktikant
15. december 2003 - 22:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

C5 fejl efter opdatering fra v1.80 til v3.0

Efter at have opdateret fra 1.80 til 3.0 kan brugeren af C5 ikke oprette ordreliner hverken i Consol-versionen eller Windows-GUI versionen når man vil indtaste ordreliner.

Når man taster F-10 og liner kommer der ikke noget frem, og det samme i Windows-versionen, når jeg trykker på Linier og der kommer et time glas også ikke mere, den fryser ikke eller kommer kommer heller ikke med nogen fejlmeddelelsen.

Nu er jeg ikke selv bruger af C5 og har sparsomt kendskab til det.

Under opdateringen af databasen og regnskabet kom der ikke nogen fejl, kun at den havde konverteret OrdFaktureGiro_DK(tror jeg nok det hed)

Hvad kan fejlen være?
En fejl i den "gamle" database den ikke får ordentligt konverteret?

Jeg har set at der nye hot-fixes osv til c5 3.0 men jeg har ikke fået spurgt dem jeg opdaterer for om det endnu.
Avatar billede mariaf Juniormester
15. december 2003 - 22:13 #1
Er i gået over en 2.10 eller direkte? Er der tilpasninger i de gamle skærmbilleder, som er ført med over, eller har I kun konverteret data? Kan I reindexere databasen? Hvad siger multioversættelsen?

I kan i øvrigt slå trykknapper til - det er lidt nemmere i det daglige for brugererne, og ligeledes er gittermenuen betydelig mere "håndvenlig" end windows-menuen
Avatar billede cmoz Praktikant
15. december 2003 - 22:17 #2
Direkte fra 1.80 til 3.0, og lige nu og her ved jeg ikke hvad der er ændret jeg har bare opdateret softwaren, jeg ved ikke ret meget om c5, så jeg har bare fulgt den vejl. der var og valg punktet opdatering og yderligere efter at have indtaste modulkoderne, opdateret databasen og regnskab til 3.0
Avatar billede mariaf Juniormester
15. december 2003 - 22:22 #3
Så vidt jeg husker står der et eller andet i vejledningen om oversættelse, og for den sag skyld også om tilretninger :-)
Gå i Generelt/tilpasning, vedligeholdelse, multi, oversæt, og få oversat applikationen. Hvis der er fejl, så skriv om dem, det kan være vi kan hjælpe.
Hvis ikke, så lav en reindexering.
Avatar billede cmoz Praktikant
15. december 2003 - 22:26 #4
Okay jeg takker for det hurtige svar, det prøver jeg.

Brugeren af C5 kan også bedst lide konsol-versionen, end windowsmiljøet.
Avatar billede mariaf Juniormester
15. december 2003 - 22:43 #5
I version 3 SKAL han bruge windows! men du kan lave gittermenuen ved at gå ind i Opsætning (i menulinien) og vælge Nej til "Vis menu som træstruktur".
Avatar billede cmoz Praktikant
15. december 2003 - 22:58 #6
Okay brugeren brugte genvejen til den gamle c5 consol, og den startede så selvfølgelig nu 3.0 versionen, men det var stadig en konsolversion. Jeg har opdateret i samme dir.

Opdaterings-CD er fra FEB, så der er nok ikke alle de nye rettelser, kan det være derfor at den stadig kan køre i konsol?

Jeg prøver lige det med gittermenu i Windows i morgen og ser hvad han siger til den i stedet.
Avatar billede mariaf Juniormester
15. december 2003 - 23:06 #7
Den kan godt køre i DOS, men fra Navisions side er der gjort opmærksom på at der kan opstå fejl i indtastningerne, som ikke opstår i Windows-versionen. Du er desuden ud over alt bøvlet med printere.
Der er kommet nogle patck og hotfix, dem skal du lige få fra din forhandler, og så få dem installeret.