Avatar billede mehoo Nybegynder
16. december 2003 - 19:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Vil nyt lydkort forbedre bass ?

jeg har netop anskaffet mig et creative 5.1 5100 højtaler sæt.

problemet er så at min bass er mere fyldig når jeg står op end når jeg sidder ned. skal der rykkes på bassen eller vil et nyt lydkort
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1414587935
forbedre det???

eller nogle der har råd om hvordan det skal stilles op for at få mest ud af lyden, og da de bagerste højtaler ledninger er ret korte, kan man så skære lidningerne over og forbinde dem med en der er længere
Avatar billede punk_fm Nybegynder
16. december 2003 - 19:30 #1
Det med bassen er klart! jeg har et stero andæg, med gulv højtalere... der er bassen også betydlig bedre når jeg står op en når jeg sdder ned! det er noget med at lyden går op... så bliver det en mere fyldig lyd!

tror ikke det ville hjælpe med et nyt lydkort!
Avatar billede qp Nybegynder
16. december 2003 - 19:31 #2
Tror heller ikke det hjælper noget med et nyt lydkort, men prøv at sætte bassen hen i et hjørne ..
Avatar billede mehoo Nybegynder
16. december 2003 - 19:32 #3
der er bare det ved det at mine bagerste højtalere's ledning er ret kort.
men kan jeg skære dem over og forbinde dem med noget længere ledning
Avatar billede punk_fm Nybegynder
16. december 2003 - 19:35 #4
mehoo... det vil jeg mene...
jeg med mine, men vis du kan skiille dem ad, så er det altså bedst at sette helt nye (og længre) ledninger i... og så lige smække en pakinong og i den anden ænde... de tadet vil give en stor modstand...
Avatar billede mehoo Nybegynder
16. december 2003 - 19:40 #5
det er nemlig det. de kan ikke skilles ad, troede jeg nemlig også at de kunne da en af mine venner har gjort så. det er dog en anden slags 5.1 creative højtalere. men vil der ikke komme en foringelse af lyden ved en sådan (operation),
Avatar billede punk_fm Nybegynder
21. december 2003 - 22:36 #6
nej det tror jeg ikke mehoo

tror ik det vil skade, kun vis det er en dårligere ledning!