Avatar billede cablecat Nybegynder
16. december 2003 - 21:11 Der er 6 kommentarer

Flere dhcp adresser på samme netkort?

Hvordan får jeg flere dhcp ip-adresser på samme netkort?
Formålet er at få flere globale ip-adresser på tele2adsl.

Det siger sig selv at jeg skal fake en ny mac adresse til hver extra ipadresse.

Dog ser det ikke ud til at jeg kan have en anden mac adresse på et sub interface (eth0:0), end på mit hoved interface(eth0).
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. december 2003 - 21:14 #1
Som jeg forstår det, er dette ikke muligt. Et DHCP handshake initieres af netkorter. Når netkortet aktiveres broadcaster det erfter en DHCP server, og dermed kan dette jo kun ske en gang.

Har du undersøgt muligheden for at løse opgaven med en fast ip adresse og så en NAT router
Avatar billede cablecat Nybegynder
16. december 2003 - 22:14 #2
Hov det kan vist godt misforstås lidt:
Formålet er at få flere globale ip-adresser på samme fysiske netkort, som er delt op i flere virtuelle netkort.

Hvis det ikke kan lade sig gøre i Linux kan jeg jo også bare puttet flere netkort i pc'en og sættet dem alle på en switch sammen med adsl modemet.
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. december 2003 - 22:18 #3
Som jeg forstår tingene, kan du sagtens have flere ip adresse på samme netkort, de kan bare ikke tildeles via DHCP, igen som jeg forstår det. heller ikke ved at bruge flere netkort, men de kan tildelse fast/manuelt
Avatar billede cablecat Nybegynder
17. december 2003 - 13:24 #4
Når du ber en dhcp server om en ipadresser fortæller du kun mac-adresse,
Bruger du flere fysiske netkort så har du jo forskellige mac-adresser.

Har man installere vmware så får ens virtualle pc også en anden ip fordi den har en anden mac-adresse.

så hvis jeg bare kan få en anden mac adresse på mit sub interface, så tror jeg det kan lade sig gi' sig.
Avatar billede cablecat Nybegynder
05. januar 2005 - 03:19 #5
lukket
Avatar billede cablecat Nybegynder
05. januar 2005 - 03:21 #6
.