Avatar billede how Nybegynder
17. december 2003 - 19:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan man se om det er vinterdæk?

Hej !

Jeg ved godt det er noget mærkeligt noget at spørge om her...

...men hvordan kan man se på et bildæk om det er et vinterdæk?
Avatar billede running_fast Nybegynder
17. december 2003 - 19:10 #1
de er maeket med M+S ...
Avatar billede yian69 Nybegynder
17. december 2003 - 20:23 #3
De er for det meste markeret med et snefnug-symbol og i selve dækmønsteret er der små zig-zaggede riller, som hedder lameller, gummiet er blødere end helårs-dæk
Avatar billede somfy Nybegynder
17. december 2003 - 21:50 #4
Mit svar bliver en kombination af ovenstående svar!! Dækket vil typisk bære et snefnug symbol, men vigtigst af alt er det at det er mærket med M+S (Dansk: Mudder og Sne) Du skal huske, at hvis det er brugte dæk du går efter, bør de maks være fra vinteren 2002 - da lamellerne kan blive hårde og dermed miste effekten med tiden! Held og lykke
Avatar billede yian69 Nybegynder
28. december 2003 - 12:53 #5
Gí nu >running fast< de points
Avatar billede yian69 Nybegynder
28. december 2003 - 12:55 #6
200 point du må jo mene det seriøst