Avatar billede somfy Nybegynder
17. december 2003 - 21:39 Der er 7 kommentarer

Problem efter opgradering med PhotoShop

Håber på hjælp/råd her!!

Har lige opgraderet min pc fra en 700 MHz pentium III til en AMD2500+ Athlon XP (in a box) Har samtidig skiftet Bundkort til SOLTEK SL-75FRN2-RL med 512 MB DDR-ram (3700) og nyt grafikkort G-Force FX5200 128 MB DDR ram!

Grunden til jeg skiftede var, at efter jeg begyndte at arbejde meget med PhotoShop fik flere meddelse om, at jeg havde for få RAM -

så jeg valgte at opgradere hele systemet! Kører på WindowsXP Pro! Men nu sker der det, at når det bliver lidt "tungt" i PhotoShop, så lukker min skærm ned og harddisken går i stå - men lukker ikke ned! Den gjorde det først på det gamle grafikkort (G-force4 MX-440 64MB RAM), derfor købte jeg et nyt, men den har samme problem!

Jeg har prøvet at pille den ene side af i kabinettet (også nyt), såfremt det måske var varmen der gjorde udfaldet, men dette har heller ingen effekt haft!!

Er meget modtagelig for hjælp og gode råd!! Kunne virkelig redde min jul!!!

Med venlig hilsen

Søren
Avatar billede zhark Nybegynder
17. december 2003 - 22:22 #1
Jeg vil tro problemet kan være at XPs "paging file" og PS "scratch disk" koliderer (samme str.og partition) prøv at ændre placeringen på (str.) på en af dem.
Avatar billede somfy Nybegynder
17. december 2003 - 22:25 #2
Tak for rådet zhark - men har ingen idé til, hvad det er du mener og hvad jeg bør gøre!? Hvor og hvordan ændrer jeg det!?!?
Avatar billede zhark Nybegynder
17. december 2003 - 22:57 #3
Har du prøvet at løse problemet ved at save med mellemrum?
Photo Shop mener jeg gemmer "scratch disk" hvor du sætter den til det ved:
edit/preferences/general og der under er der et punkt der hedder sådan hvor du kan sætte den til C,D,E hvis du har flere partitioner!
Paging file i XP mener jeg også både kan flyttes og eller gøres større, kan ikke lige huste hvordan, men kan da lede efter det :)
Avatar billede zhark Nybegynder
17. december 2003 - 23:14 #4
I XP må det være side fil! Såkaldt "virtuel hukommelse", den sættes normalt til 1.5 x ram, jeg vil tro det løses ved at ændre str. på denne, det kan man i
kontrolpanel/ydelse og vedligeholdelse/system/avanceret og det øverste pkt. er indstilling af virtuel hukommelse.
Her kan filen ændres i str. håber det hjælper :)
Avatar billede zhark Nybegynder
18. december 2003 - 21:48 #5
Mon ikke det hjalp!
Avatar billede zhark Nybegynder
18. december 2003 - 21:53 #6
PS.: Hvis ikke det har hjulpet, så bare afvis mit svar og lav selv et svar og accepter det, så beholder du jo points. Du skal naturligvis ikke give points for et noget der ikke har hjulpet!
Mvh. zhark
Avatar billede somfy Nybegynder
19. december 2003 - 01:12 #7
Det hjalp desværre ikke! :-( Lader spørgsmålet stå lidt endnu, har jo endnu ikke fået løst problemet :-(