Avatar billede nmouse Nybegynder
17. januar 2001 - 14:51 Der er 7 kommentarer

Exchange 2000 på en NT4, og delt kalender.

Hej
Jeg har en NT4 med Exchange 5.5 og nu skal jeg benytte en \"delt kalender\" hvordan kan jeg det i 5.5, og er det nemmere i Exchange 2000, det er til et kontor, hvor alle skal fortælle om man er tilgængelig eller er ude fra kontoret, sådan at vores adm-arb. kan se om de er her, eller er ude, og evt give dem mødeindkaldelse... osv osv.
Jeg håber I forstår hvad jeg mener..
Mvh chris
Avatar billede hojben Novice
17. januar 2001 - 14:52 #1
Hvorfor bruger i ikke bare Schedule+ `???

og giver alle lov til at se andres kalender---
Avatar billede tlaursen Nybegynder
17. januar 2001 - 15:17 #2
Du skal ind i egenskaber på den enkeltes kalender og sætte rettighederne op. Hvis du sætter den til Korrekturlæser, kan alle se hinandens kalender, men ikke skrive i den. Der findes så SW der kan læse alle kalendere og vise det i et skærmbillede.
Avatar billede burningice Nybegynder
17. januar 2001 - 15:51 #3
Er det ikke bare at lave en kalender i public folders...?? Det virker for mig som den nemmeste løsning.
Avatar billede riversen Nybegynder
17. januar 2001 - 17:19 #4
hojben --> der skal findes en løsning til Exchange Server 5.5. Det er jo ikke bare at indføre nyt software...

det smarteste ville no være at gøre ligesom tlaursen, men det er nok også den lidt mere besværlige, da man som tlaursen siger, skal til at sætte rettigheder op etc., men så er der jo også kun en kalender til hver person.

cyberfessor\'s løsning er nok den nemme, da der her kun er en kalender som der skal gives rettigheder til, men så er der mange brugere af denne og det bliver nemt uoverskueligt...spørgsmålet er jo så bare, hvor meget det skal bruges.
Avatar billede burningice Nybegynder
19. februar 2001 - 14:40 #5
sikke taknemlig nmouse er ;)
Avatar billede anjep Nybegynder
14. juli 2001 - 18:39 #6
Kan du ikke bare bruge folks alm. kalender, og lave en gruppe ud på serveren som folk så sættes op imod i outlook eller også skal du gøre det på alle post kasserne manuelt i Exchange Adm.

Jeg der er en funktion i outlook hvor man ved et enkelt tryk kan sige hvor man er, evt kan du lave nogle \"frække\" værktøjs linier ell. knapper.

/Anjep
Avatar billede nmouse Nybegynder
14. august 2001 - 08:20 #7
tlaursen - svar igen, så får du dem, det er mest på den måde jeg har løst mit problem på, godt nok ved hjælp af OutView....