Avatar billede predator-experten Nybegynder
19. december 2003 - 13:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Port åbning i 2003

Jeg har inst. dhcp server på min win2003 server.
Det kører meget fint, men jeg der er nogen programmer jeg ikke kan bruge, pga. af firewall/port lukning eller sådan noget.
Det gælder bl.a. Emule, og at jeg ikke kan få en adresse fra www.dyndns.dk.
Det gælder sikkert også flere programmer.
Man kan også sætte rettigheder til programmerne, men det ved jeg heller ikke hvordan man gør :)

Håber i vil hjælpe :)
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
19. december 2003 - 13:43 #1
har du en firewall hardware så skal du bare åben for de port som de programmer kræver, eller så tjeck om windows 2003 egne firewall er aktiveret.
h klik på netværksteder, egenskaber og h klik på lan forbindenelse og avanceret der kan du slår windows firewall fra eller aktivere nogle bestemt port til din programmer.

ved at sætte rettigheder til programmerhvis jeg forstår jeg rigtig,  h klik og sikkerhed eller security og bruger med de rettigheder som skal have..
Avatar billede predator-experten Nybegynder
19. december 2003 - 14:01 #2
hvor skal man sætte retigheder henne?
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
19. december 2003 - 14:13 #3
ved at h klik på dem og egenskaber - security
Avatar billede predator-experten Nybegynder
19. december 2003 - 14:24 #4
når jeg mente det, mener jeg at inde på emules hp, står der man kan ændre programmernes adgang til porte, så selv om man har lukket for port 4661, kan emule godt bruge den.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
22. december 2003 - 11:04 #5
desværre kender jeg ikke til emule, men der må står noget på deres hp.
Avatar billede predator-experten Nybegynder
07. april 2004 - 13:47 #6
Jeg har fundet ud af det :) Men du kan få pointene alligvel :=)