Avatar billede da_kbaz Nybegynder
17. januar 2001 - 18:03 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Stjålet eller ej ??

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man tjekker om en mobil telefon er stjålet vha. serienummeret/IMEI nummeret ??
Avatar billede cstern Nybegynder
17. januar 2001 - 18:11 #1
Det er i DK ret simpelt. Den virker simpelthen ikke hvis den er stjålet (hvis ejeren altså har anmeldt tyveriet og de har de jo somregel). Mobiloperatørerne spærrer stjålne IMEI numre.
Politiet kan sikkert også svare på spørgsmålet.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. januar 2001 - 18:44 #2
Det er ikke helt korrekt.

Da jeg spærrede min telefon på IMEI nummeret, fik jeg at vide at man ville kunne bruge telefonen, men at den ville blive sporet, og at det der efter er op til Teleoperatøren at gå vidre til politiet.

Du kan gå til politiet, eller ringe til TeleDanmark Mobil og spørge efter sikkerheds afdelingen. De kan svare på det.

Har en telefon været spæret tager det cirka 2-3 uger at få den åbnet igen.
Avatar billede cstern Nybegynder
17. januar 2001 - 18:53 #3
I stand corrected!
Avatar billede tjmo Nybegynder
28. februar 2001 - 21:22 #4
ring ind til teledanmark elle evt sonofon og så sig at du mistanke om en stjålet tlf eller at du har fundet en på gaden og du vil gerne finde ud af hvem den tilhøre og så hvis den ikke tilhøre den du har købt den af kan den nok formentlig være stjålet
Avatar billede egede Nybegynder
06. marts 2001 - 12:50 #5
Men husk at det er muligt at ændre IMEIen så man kan aldrig være 100% sikker.
Avatar billede 2my Nybegynder
12. marts 2001 - 22:28 #6
Og hvordan ændrer man den IMEI-ting ?
Avatar billede egede Nybegynder
13. marts 2001 - 09:58 #7
Via et datakabel og de rette programmer, men det anbefales overhovedet ikke.
Avatar billede kilde Nybegynder
16. april 2001 - 17:58 #8
Er det muligt at se det originale IMEI nummer hvis det er blevet ændret..udover at det står inde i tlf????
Avatar billede egede Nybegynder
16. april 2001 - 20:43 #9
Jeg tror det er muligt hvis du har en nyere Nokia at se det med Nokoto, som kan findes i downloadssektionen på www.mobilisten.subnet.dk
Avatar billede cvg Nybegynder
25. april 2001 - 09:45 #10
For at finde ud af om mobil-telefonen er stjålet, skal du ringe til den nærmeste politistation, og oplyse IMEI nummeret. Så kan de undersøge det relativt hurtigt !! Sådan plejer jeg at gøre, og så er du på den sikre side.