Avatar billede mehoo Nybegynder
21. december 2003 - 04:08 Der er 7 kommentarer

højre højtaler skratter ved høj bass

jeg har købt et creative 5.1 højtalersæt for ca en uge siden, men når jeg spiller musik på computeren, skratter den højre højtaler ved en bestemt frekvens eller høj bass.
jeg skal lige sige at jeg køre med et relativt skod lydkort på min bærbar, da jeg ikke har fået mit lydkort inu
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1414587935

kan det være højtaleren der er noget galt med, eller kan lydkortet have en del af forklaringen?
Avatar billede rbl Praktikant
21. december 2003 - 04:11 #1
Er det muligt at bytte om på højre og venstre højttaler ?

På den måde kan du jo se, om det er højtaleren, det er galt med.
Avatar billede mehoo Nybegynder
21. december 2003 - 04:18 #2
har lige byttet omm på højtalerne, og tilsyneladene er det igen højre højtaler. så der er musiken generelt eller vil mit nye ldkort hjælpe på sagerne
Avatar billede 2903jb Nybegynder
21. december 2003 - 12:59 #3
jeg har selv haft nogenlunde samme problem med mit creative 6.1 sæt, der var der noget galt med subwooferen så jeg fik den byttet, derefter virkede det helt fint
Avatar billede mehoo Nybegynder
21. december 2003 - 14:15 #4
okay. hvad var det helt precis, for min bass er mere fyldig når ejg står op, end når jeg sidder ned. er det bass'en der er noget i vejen med, eller skal den bare spilles til.?
Avatar billede 2903jb Nybegynder
21. december 2003 - 15:36 #5
i min bas var der en dårlig lodning, jeg har dog aldrig haft det problem med at den er mere fyldig når jeg står op? hvilket sæt er det du har?
Avatar billede mehoo Nybegynder
21. december 2003 - 15:47 #6
creative inspire 5.1 5100
Avatar billede 2903jb Nybegynder
21. december 2003 - 15:52 #7
jeg ved ikke præcost hvad problemet er, men jeg har læst om en del inde på creatives eget forum der har det samme problem, jeg har selv et megaworks 650, men det virker fint, men det med den skratten kunne godt skyldes en dårlig lodning i subwooferen, du kunne evt pøve at bytte om på din højre og venstre front højttaler, hvis det stadig er den højre højttaler der skratter vil jeg mene der er sub'en