Avatar billede henrikhka Nybegynder
22. december 2003 - 20:32 Der er 8 kommentarer

Hvorfor er mit net langsomt?

jeg har for en uge siden fået en 512/128kb forbindelse fra TDC.
I starten var problemet at hvis der var for mange telefoner koblet på vores telefon net virkede nettet ikke, det problem er vi kommet over nu, ved at ADSL modemet til det første telefonstik.

Mit problem er at internettet stadig kører alt for langsomt.
Når jeg Downloader en fil, downloader den med ca. 13kilobye i sekundet. det varierer dog meget, og jeg har været meget længere nede, og helt oppe på 35K i sekundet.

Er der nogle der ved hvorfor det kører så langsomt?

jeg har Windows2000, og et netkort der aldrig har været nogle problemer med.

Min computer er sådan her:
CPU: Athlon XP 2100+@1733Mhz
Ram: 2x256mb PC2700 Apacer DDR ram. (ikke Dual Channel)
HDD: 40 GB Seagate
MB: ASUS A7V333

jeg har tjekket Duplex, og et par andre ting. Der kan dog være nogle basale ting jeg har overset, da jeg ikke har den store erfaring, og kun kan tjekke de ting jeg har prøvet før, eller ved hvad er.

Håber nogle kan hjælpe mig.
Avatar billede knolde2000 Nybegynder
22. december 2003 - 20:41 #1
Det er vel tdc servere du har tjekket hastigheden fra ikk??
For ellers kan du ikke regne ned det.
Avatar billede fangel Nybegynder
22. december 2003 - 20:56 #2
hent filer fra ftptest1.tdc.dk (tror jeg den hed) det er en FTP server TDC har stående så du kan teste hvor hurtigit du kan hente...

Morten
Avatar billede fangel Nybegynder
22. december 2003 - 20:57 #3
herfra - even
ftp://ftptest1.tele.dk/pub/

Morten
Avatar billede henrikhka Nybegynder
22. december 2003 - 21:54 #4
nu har jeg testet derfra, og den sluttede på 7.22 KiloByte i sekundet.
Avatar billede fangel Nybegynder
22. december 2003 - 21:58 #5
der sidder ingen andre på dit net der kunne være "synderen", vel?

og du kører ikke ting som fx ftp-server eller andet det tager up/download ?

prøv at hente en firewall, fx Agnitum Outpost... med den kan de programmer der henter/sender data fra din computer... så kan du se om det er fordi din computer henter/sende data...

hvis ingen af delen, så snak med TDC

Morten
Avatar billede henrikhka Nybegynder
22. december 2003 - 22:01 #6
Jeg har faktisk to firewalls, bruger self kun en ad gangen.
Jeg har intet kørende der Uploader eller Downloader.
Vi har kun en computer i huset der er koblet til forbindelsen, og da det jo er en normal forbindelse fra TDC går jeg ikke ud fra at naboerne tæller med.
Avatar billede fangel Nybegynder
22. december 2003 - 22:03 #7
med mindre i deler forbindelse (læs: har gravet et kabel mellem jers huse for at spare pange) nej

så spørg TDC - det er trods alt deres udstyr

Morten
Avatar billede magictouch Nybegynder
23. december 2003 - 07:38 #8
Du kan også tage en test her: http://www.pcpitstop.com/internet/Bandwidth.asp
Det kan også fixe, hvis der probs, skriver de;)