Avatar billede Slettet bruger
23. december 2003 - 17:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fange session timeout

Hej

Hvordan fanger man om en session er timet ud?
Avatar billede eagleeye Praktikant
23. december 2003 - 17:52 #1
Det gør man i Session_OnEnd som er en funktion man havde i global.asa filen.
Se et eksempel:
http://www.w3schools.com/asp/ev_sess_onend_onstart.asp
Se mere informattion:
http://www.microsoft.com/WINDOWS2000/en/server/iis/htm/asp/glob2y90.htm
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2003 - 17:55 #2
Session_OnEnd Event gælder BÅDE hvis der er timeout og hvis der er abandon, det jeg gerne vil er at give mine brugere en særlig besked hvis det er timeout.
Avatar billede socle Nybegynder
26. december 2003 - 00:41 #3
sæt en cookie hvis abandon til 1, herefter generel tjek med session_onend hvis variablen er forskellig fra 1. metoden er ikke dynamisk. dertil kan du måske bruge noget javascript der tæller ned fra session.timeout
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2004 - 16:43 #4
har løst det ved bare at redirecte til en fejlbesked, hvis brugeren prøver at få fat i en side og han er ikke logget ind.