Avatar billede zipper20 Nybegynder
23. december 2003 - 18:25 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Link i en tabel, bredde.

Hvordan får jeg lavet det her om til at når jeg peger indenfor TD'en men ikke på linkteksten, skriver TD BGCOLOR også ?? Det er vist noget med link width 100%... tror jeg ... ved sQ ikke...

<TD onmouseover="co(this,'in');" onmouseout="co(this,'out');" HEIGHT="23" BGCOLOR="#5A5CB6" VALIGN="middle"
style="border-right:solid #5A5CB6 1px;"
style="border-left:solid black 1px;" style="border-bottom:solid #5A5CB6 1px;" WIDTH="14%">
<CENTER><FONT FACE="Verdana" SIZE="1" COLOR="#000000"><A HREF="main.htm" TARGET="main"><B>Forside</B></A></FONT></TD>
Avatar billede bjoarn Nybegynder
23. december 2003 - 20:13 #1
Hvis jeg forstår dig ret, vil du gerne have td'en til at ligne en knap, hvor hele baggrunden skifter farve ved mouseover...
(hvis det er forkert antaget, så ignorer venligst følgende)

html:
<td class="knap"><a href="main.htm">Forside</a></td>

style:
(enten i headeren: <style></style> eller i externt css-dok)

body{font-size: 76%;}
td.knap{
width: 14%;
height: 23px;
border: 1px solid #000000;
text-align: center;
}
td.knap a{
display: block;
width: 100%;
height: 23px;
font-family: Verdana, san-serif;
font-weight: bold;
font-size: 1.5em;
line-height: 23px;
color: #000000;
text-decoration: none;
background: #5a5cb6; /* den farve baggrunden er ved mouseout */
}
td.knap a:hover{
color: #000000;
text-decoration: none;
background: #7c7ed8; /* den farve baggrunden er ved mouseover */
}
Avatar billede zipper20 Nybegynder
23. december 2003 - 20:33 #2
Mercí...