Avatar billede thoeger Nybegynder
18. januar 2001 - 14:21 Der er 15 kommentarer

Dårligt billed

Jeg har igår sat et gammelt PCI grafikkort i min maskine, til en ekstra skærm. Jeg er blevet nød til at sætte dette kort som Primary i bios, og mit ATI rage128 agp som secondary, I windows er mit ATI kort selvfølgelig sat til primary.
Problemet at ved denne opstillig er billedet på min 19\" sat til ATI kortet ikke optimalt.
lodrette streger er ligesom ikke tydelige og fniret, ligesom om der forstyrelser på, altså der er nærmest bølger på.
Jeg har prøvet at fjerne den secondære skærm lidt væk fra den anden det var tilsyndeladende ikke problemet.
Det skal lige siges at det er kun på lodrette streger der er noget at se!!
Avatar billede spikey Nybegynder
18. januar 2001 - 14:25 #1
har du prøvet at lege lidt med opløsninger??
hvis det er en gammel skærm kan det godt være fordi at du bruger en for høj opløsning
Avatar billede NanoQ Nybegynder
18. januar 2001 - 14:27 #2
Prøv også at sætte din refreshrate på kortet ned til 60

NanoQ
Avatar billede thoeger Nybegynder
18. januar 2001 - 14:28 #3
jeg har jo ikke skiftet opløsning, eftersom det er på den skærm jeg havde i forvejen problemet er opstået på!! Men jeg har prøvet og det er det samme!
Avatar billede thoeger Nybegynder
18. januar 2001 - 14:29 #4
har også prøvet refresh rate uden nogen forbedring.
Avatar billede spikey Nybegynder
18. januar 2001 - 14:30 #5
har du også prøvet at afmagnatisere den??
Avatar billede spikey Nybegynder
18. januar 2001 - 14:31 #6
eller den anden skærm?
Avatar billede thoeger Nybegynder
18. januar 2001 - 14:36 #7
ja jeg har kørt en degauss på den uden resultat! Men det underlige er at genstarter jeg computeren og sætter AGP kortet til at være primær i bios så er der ingen problemer!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
18. januar 2001 - 14:41 #8
Har du prøvet samme skærm på det andet grafikkort (igen) og anden skærm på det gamle kort? - bare for at udelukke eventuelle defekter.

NanoQ
Avatar billede thoeger Nybegynder
18. januar 2001 - 15:24 #9
der er ingen defekter men hvis jeg bytter om på skærmene er der til syndeladende ingen problemer så det er ret mystisk!
Avatar billede microtec Nybegynder
18. januar 2001 - 15:48 #10
Det er vel ikke fordi du flytter skærmen hen i nærheden af f.eks. dine PC-højttalere eller noget andet med en stømforsyning, der udsender et magnetiskfeldt.

Prøv at flytte skærmen der flimre og se om det har indflydelse på problemet.
Avatar billede microtec Nybegynder
18. januar 2001 - 15:50 #11
Vær også opmærksom på om ledningerne til skærmen er \"filtret\" sammen med alle mulige andre ledninger bag din PC. Det kan også give et uroligt billed.
Avatar billede thoeger Nybegynder
18. januar 2001 - 17:11 #12
igen af forslagene har virket det eneste der hjælper at sætte bios til at starte op på mit AGP kort og så nøjes med at køre med en skærm:(
Avatar billede microtec Nybegynder
18. januar 2001 - 22:39 #13
Hmm, bølger på billedet tyder ikke på et opsætningsproblem. Det lyder mest som elektrisk støj eller et magnetfelt.
Hvis skærmkortet sidder op af strømforsyningen, kunne det evt. hjælpe at flytte det til et slot længst væk fra denne.
Avatar billede thoeger Nybegynder
18. januar 2001 - 23:29 #14
eftersom det er agp kortet er det jo ikke særlig nemt at flytte væk!!
Avatar billede handmade Nybegynder
31. marts 2001 - 00:02 #15
Kan du ikke lige lukke dette spørgsmål?