Avatar billede blackjack Nybegynder
28. december 2003 - 17:45 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Computer fryser!

Min kærestes bærbare pc fryser - Mangler hjælp :D

Hver gang pc'en har kørt et stykke tid fryser den - Man kan ikke nå at downloade noget som helst, hvad vil i anbefale, hun har prøvet at formattere men det hjalp ikke!
Hvad skal der til? Kan det være virus, eller skal den bare have installeret de nyeste drivere?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. december 2003 - 17:51 #1
Styresystem ?
Avatar billede blackjack Nybegynder
28. december 2003 - 17:51 #2
Windows (selvf. lortesystem) XP
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. december 2003 - 17:53 #3
Vil lige sikre mig IKKE at løbe ind i samme probl. som visse flinke hjælpere har i dette sprgsm. -
http://www.eksperten.dk/spm/331747
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. december 2003 - 17:54 #4
Sådan foretager du en reparation af Win XP eller Windows 2000 -

1: Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at i din bios skal dit cd-rom drev være sat til first boot device.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du springe det første tilbud om reparation over og fortsætte din installation (nyinstallation)

2: Nu kan du så vælge hvilket drev din (nye) installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

3: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og spørger om du vil slette det (L) eller om du vil lave en reparation (R) – vælg  reparer.

4: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine indstillinger og dit skrivebord intakt og det bedste ved det hele er, at pc’en slipper af med alle fejlene.

5. Slap lidt af, mens pc'en arbejder.

6: PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

Nedenstående links er en god hjælp.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341

http://www.runehansen.dk/index.html?/E/xpreparation.html
Avatar billede blackjack Nybegynder
28. december 2003 - 17:54 #5
Jeg har ikke fået svar på mit spørgsmål endnu, såå... Men det kan være du kan hjælpe mig?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. december 2003 - 17:56 #6
Du burde måske gi' lidt feedback derinde :)
Avatar billede blackjack Nybegynder
28. december 2003 - 17:56 #7
hehe, det er rigtigt! :)
Avatar billede levithan Nybegynder
28. december 2003 - 17:57 #8
kunne det evt være en blæser/køle problem da visse computere har det med at fryse hvis den bliver forvarm.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. december 2003 - 17:59 #9
Det kunne det da sagtens - prøv evt. at kontrollere "indsugnings-filtrene" og pust evt. snavs væk.
Avatar billede blackjack Nybegynder
28. december 2003 - 17:59 #10
Det lyder sandsunligt ja - Vi prøver det!!
Avatar billede levithan Nybegynder
28. december 2003 - 18:30 #11
check evt om blæserne stadig virker..
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. december 2003 - 20:51 #12
Har du fået pustet dig så hæs, at du ikke kan finde herind igen "blackjack" ?
Avatar billede blackjack Nybegynder
22. januar 2004 - 16:22 #13
Blæserne virker, indsugningsfilterne ligeså - Ved virkelig ikke hvad det kan være!
Avatar billede victor-1 Nybegynder
22. januar 2004 - 16:32 #14
Hvis det som du skriver heller ikke hjælper at formatere, må det næsten være en eller anden hardwarefejl - måske i rammene.
Prøv at kontrollere dem -
http://www.webguider.dk/VisArtikel.aspx?id=130

http://www.memtest86.com/ - jeg ved denne virker

http://www.simg.de/ramtest.e.html - nogle siger denne er hurtigst - har ikke selv tæstet den.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
22. januar 2004 - 16:37 #15
Dette link > http://ken.danborg.org/exp/ < skal erstatte et som jeg tidligere har lagt herinde - det viker ikke længere efter hensigten (sorry) http://www.runehansen.dk/index.html?/E/xpreparation.html
Avatar billede blackjack Nybegynder
22. januar 2004 - 16:42 #16
Jeg har ikke lige pc'en nu, men skal nok lige pøve dine link, tak for hjælpen!
Avatar billede victor-1 Nybegynder
22. januar 2004 - 16:49 #17
Ok - men lov, at der ikke skal gå det bedste af en måned denne gang også. Når der går så lang tid, skal man igen til at sætte sig ind i sprgsm. samt læse alle indlæg igennem, da man jo ikke længere kan huske hvad det egentlig drejede sig om :o)
Avatar billede blackjack Nybegynder
07. november 2004 - 18:02 #18
Undskyld den lange ventetid, computeren har i mellemtiden været til reperatør, han formattterede og geninstallerede bare XP, men computeren fryser stadigvæk, dog ikke så meget.
Kan det ikke tyde på et køleproblem af en art?
Avatar billede blackjack Nybegynder
06. april 2005 - 21:32 #19
Lukker tråden