Avatar billede spooolll Nybegynder
30. december 2003 - 15:01 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

fscommand i Flash MX

Hej X-perter
Jeg er ved at lave noget flash i Flash MX, hvor jeg skal bruge fscommand, hvis jeg åbner min swf-fil i flash player 5 duer fscommand, men så er der nogle andre ting, der ikke virker.
Jeg søgte på google og fandt denne side:

http://www.macromedia.com/support/flash/ts/documents/standalone_update.htm

Men jeg kan ikke rigtig få den til at virke.

Nogle kender en alternativ kommando i MX eller en anden måde, hvor jeg få fscommand til at virke uden at lave det hele i flash 5 og uden at skulle have min swf-fil i en mappe der hedder fscommand?
Avatar billede barklund Nybegynder
30. december 2003 - 15:06 #1
Hvad skal du da kunne gøre? Hvilken effekt ønsker du, som  kun flash 5 tilbyder?
Avatar billede spooolll Nybegynder
30. december 2003 - 15:10 #2
fscommand ("exec", "Mitprogram.exe");
den virker ikke i Flash MX
Avatar billede pyroman Nybegynder
30. december 2003 - 15:40 #3
Jo da - det virker fint - men kun hvis din film er eksporteret til stand-alone playeren og kun hvis dit program ligger i en mappe med navnet "fscommand"...
Så virker det fint
Avatar billede spooolll Nybegynder
30. december 2003 - 16:02 #4
ja ja.. jeg skrev også:
Nogle kender en alternativ kommando i MX eller en anden måde, hvor jeg få fscommand til at virke uden at lave det hele i flash 5 og uden at skulle have min swf-fil i en mappe der hedder fscommand?
Avatar billede spooolll Nybegynder
30. december 2003 - 16:02 #5
men mit program kan ikke komme til at ligge i en mappe med navnet "fscommand"...
Avatar billede spooolll Nybegynder
30. december 2003 - 16:29 #6
er der ikke andre muligheder?
Avatar billede barklund Nybegynder
30. december 2003 - 17:27 #7
Ikke i Flash selv, nej. Du kan dog til en forholdsvis billig penge købe et eksternt program, som du kan wrappe din Flash fil ind i og få mange nye muligheder.

Personligt har jeg brugt SWF Studio fra Nortcode flere gange med stor succes - der kan du nemlig pakke dit eksterne progam med ind i din .exe-fil og eksekvere det via fscommands...
Avatar billede spooolll Nybegynder
30. december 2003 - 20:00 #8
okay.. men så er den bedste udvej nok hvis jeg ligger mit program i en mappe der hedder fscommand, men det kan jeg heller ikke få til at virke :(

hvis min swf-fil og min exe-fil begge ligger i en mappe der hedder "fscommand" skulle jeg så ikke kunne bruge "fscommand ("exec", "mitprogram.exe");" ???
det virker ihvertfald ikke selvom jeg laver en projektor via flash-player 7...

jeg er n00b til flash, så please fortæl hvad jeg gør galt.. ?
Avatar billede barklund Nybegynder
30. december 2003 - 20:02 #9
nejnej, din swf ligger i en vilkårlig mappe og et dit program ligger i en mappe derindeunder, der hedder "fscommand"
Avatar billede spooolll Nybegynder
30. december 2003 - 20:14 #10
fscommand ("exec", "fscommand/mitprogram.exe");
den virker stadig ikke :(
Avatar billede barklund Nybegynder
30. december 2003 - 20:21 #11
Og du skal så IKKE bruge "fscommand" i stien - kun

fscommand ("exec", "mitprogram.exe");
Avatar billede spooolll Nybegynder
30. december 2003 - 20:26 #12
nu virker det..
men kan jeg også køre programmer, der ligger i undermapper, under fscommand ?
Avatar billede barklund Nybegynder
30. december 2003 - 20:33 #13
Det ved jeg ikke - prøv ;)
Avatar billede barklund Nybegynder
30. december 2003 - 20:35 #14
Og et svar - men det var nu som pyroman hele tiden havde sagt (og det samme som dit link siger)
Avatar billede spooolll Nybegynder
30. december 2003 - 20:38 #15
jeg kan ikke få den til det.. ville bare lige høre om det kun var mig..
men du får pointsne...

og Tak!
Avatar billede barklund Nybegynder
30. december 2003 - 20:50 #16
Tark for points ;)