Avatar billede jjdk Nybegynder
30. december 2003 - 15:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hente tal fra et Excel-ark ind i et worddokument

Hej alle-sammen.
Jeg har et stort worddokument, hvori jeg har mange satser (tal) stående. Disse tal ønsker jeg at hente i et Excel-regneark via en kæde, så tallene automatisk opdateres i Word, når de ændres i regnearket. Jeg har valgt at indsætte et "Objekt" og pege på arket.
MEN det står ikke særligt pænt i word, idet det er cellen og indholdet fra regnearket, der vises. Det betyder, at tallet bliver løftet lidt i forhold til linjen.
Kan jeg via noget kode hente tallet, så tallene er formatteret på samme måde som teksten.

Håber på nogle gode svar.

Mvh Jørn Johansen
30. december 2003 - 15:38 #1
Jeg ville indsætte bogmærker i worddokumentet, og så via noget kode indsætte tallene i Word........
Avatar billede macho Praktikant
30. december 2003 - 16:01 #2
Prøv at lave denne søgning i MS Word:

"Indsæte oplysninger ved at oprette et sammenkædet eller integreret objekt"
og så vælg det afsnit i hjælp-vinduet, som omhandler "I en Microsoft Excel-fil"

Dér burde du kunne få den hjælp du søger!
mvh
Avatar billede macho Praktikant
30. december 2003 - 16:06 #3
Der står bl.a. dette i hjælp:

"Bemærk!  Hvis du sammenkæder data fra et regneark og markerer indstillingen Bevar kildeformatering, og opret kæde til Excel, vil de sammenkædede data have samme formatering som i kildefilen i Excel. Hvis du markerer indstillingen Brug samme typografi som destinationstabel, og opret kæde til Excel, formateres de sammenkædede data med den tabeltypografi, der som standard bruges i Word.

Uanset hvilken indstilling, der benyttes, kan du ændre formateringen af det sammenkædede objekt i Word-dokumentet. De formateringsændringer, du foretager, bevares, når data opdateres i kildefilen."

Her er oplysninger hentet fra Word 2002.

mvh
Avatar billede jjdk Nybegynder
30. december 2003 - 16:40 #4
Til Macho:
Det virker til at være den rigtige løsning. Jeg vælger at bevare kæden og formateringen i destinationsfilen. Men når jeg indsætter i Word skifter Word linje, så tallet står i næste linje. Kan det ikke lade sig gøre, at tallet bliver stående i samme linje som teksten.
Eksempel på linje i Word:
Efterlønnen i 2004 udgør kr. 166.660 for fuldtidsforsikret, hvor 2004 og kr. 166.660 hentes fra Excel.
mvh Jørn Johansen
Avatar billede macho Praktikant
30. december 2003 - 17:02 #5
Prøv følgende:
Makér den celle i Excel, som skal kopiéres. Tryk på ”kopier”-knappen. I Word vælger du: ”Rediger”- ”Indsæt speciel”  og vælger ”Indsæt kæde” - som: ”Ikke-formateret tekst” og klik ”OK”. Når det er gjort, kan du formatere teksten i word som du vil have den, og kæden vil stadig blive opdateret, når tallene ændrer sig i Excel.

mvh
Avatar billede jjdk Nybegynder
02. februar 2004 - 23:05 #6
Til macho:
Det fungerer perfekt. Jeg vil gerne give dig pointene, så giver du lige et svar.
mvh Jørn
Avatar billede macho Praktikant
02. februar 2004 - 23:25 #7
Jeg er glad for, at det også virker for dig! - Havde egentlig glemt spørgsmålet igen.

mvh
Jørgen Staal
Avatar billede macho Praktikant
07. februar 2004 - 12:22 #8
Hej Jørn,
skal vi ikke se at få lukket dette spørgsmål, eftersom alt nu er OK?

/Jørgen
13. februar 2004 - 10:31 #9
Er det løst ?
Avatar billede jjdk Nybegynder
06. maj 2004 - 16:13 #10
Undskyld - det var en forglemmelse.
Alt virker perfect.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Tag et kursus i Word og øg effektiviteten

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester