Avatar billede dwal Nybegynder
30. december 2003 - 19:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

linux som router og dhcp server!

Jeg vil af med min router nu da den ikke lader mig forwarde de porte jeg vil og det er jeg sgu ærlig talt pænt træt af, så derfor

Jeg skal have min red hat til at fungere som DHCP server og ROUTER, jeg havde tænkt mig at sætte sætte den på nettet vie PPPoE og derfra via et andet netkort ind i min switch, men problemet er dhcp'en, skal man bruge noget specielt software for at få det vil at fungere??
Avatar billede arne_v Ekspert
30. december 2003 - 19:24 #1
Du skal pudsigt nok bruge en DHCP server !

:-)

Men bare rolig - jeg mener at der er sådan en med på RH CD'erne.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. december 2003 - 19:26 #3
Men hvorfor vil du ikke køre med faste IP adresser inde bag veed din
router ?

Så kan du da nemmere forwarde de rigtige porte !
Avatar billede lap Nybegynder
30. december 2003 - 19:46 #4
dhcp-serveren kan jo også tildele faste ip-adresser (til samme mac-adresse), så jeg kan godt forstå det :-)
Avatar billede dwal Nybegynder
30. december 2003 - 20:00 #5
Takker arne v :) - Smæk lige et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. december 2003 - 20:06 #6
svar