Avatar billede 4b4dk Nybegynder
04. januar 2004 - 12:26 Der er 14 kommentarer

Boot mulighed dos og win2000

Hvordan er det muligt, med windows 2000 installeret på en computer, at boote op i dos, eller rettere have mulighed for BÅDE at boote i dos, OG windows..

I maskinen er der INGEN diskette drev, cd-rom eller ekstra harddiske udover bootdrivet.
Avatar billede fromsej Praktikant
04. januar 2004 - 13:00 #1
Hvad skal du bruge DOS til?
Avatar billede 4b4dk Nybegynder
04. januar 2004 - 16:49 #2
det er sådan set underordnet.. men skal have installeret en ny windows på maskinen.. og uden diskette/cdrom er det jo lidt svært. :)
Avatar billede fromsej Praktikant
04. januar 2004 - 16:58 #3
En del, hvordan havde du forestillet dig at installere, over netværk?
Avatar billede 4b4dk Nybegynder
04. januar 2004 - 18:00 #4
nej.. bare copy i386 fra min org cd inden jeg booter i dos (sharet cd drev via netværk)..

boote i dos.. fjerne 2k manuelt.. reinstall med winnt.. bingo !

Skal bare have maskinen bootet op i dos !
Avatar billede fromsej Praktikant
04. januar 2004 - 18:05 #5
Det må jeg melde pas til, beklager.
Min løsning ville være at flytte harddisken over i en anden PC som slave, formatere den der, og så kopiere win2K filerne ind på den.
Avatar billede 4b4dk Nybegynder
04. januar 2004 - 20:32 #6
Lidt svært med en notebook :) Det eneste problem jeg har er at boote min maskine op i dos.. kan vel altid smide en bootdisk ind på c: ?
Avatar billede bredker Nybegynder
04. januar 2004 - 20:35 #7
Avatar billede 4b4dk Nybegynder
05. januar 2004 - 00:49 #8
Det har ikke noget med NTFS at gøre.. kører fat32, så det er ikke der problemet ligger.
Avatar billede squashguy Nybegynder
05. januar 2004 - 00:53 #9
jeg er ret sikker på du kan finde en bootdisk med understøttelse af netværk, hvis du søger på google
Avatar billede 4b4dk Nybegynder
05. januar 2004 - 12:21 #10
Behøves ikke.. jeg skal bare have bootet maskinen op i dos.. thats about it :)
Avatar billede squashguy Nybegynder
05. januar 2004 - 12:23 #11
Du kan vel bare bruge en alm. win98 bootdisk så?

Men hvis du skal hente fra et shared drev, kræver det netværksunderstøttelse..
Avatar billede squashguy Nybegynder
05. januar 2004 - 12:43 #12
Link til en '98 bootdisk findes her

http://www.microsoft.com/WindowsXP/expertzone/columns/honeycutt/02october07.asp
-- Make a bootable MS-DOS disk
Avatar billede fromsej Praktikant
05. januar 2004 - 16:40 #13
Hviklket kunne rippe op i endnu en diskussion, men det gider vi ikke nej. ;o)
Avatar billede 4b4dk Nybegynder
06. januar 2004 - 12:06 #14
Hvis jeg smider sådan en boot disk ind på et drev hvor der allerede ligger et win2000 boot.. hvad sker der så ?