Avatar billede repsac Nybegynder
05. januar 2004 - 00:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvem skal skovle sne?

Tjah, hvem skal egentlig skovle sne?

Mig eller udlejer? Hvem har ansvaret?

Jeg er lejer i en opgang, og tænkte blot om det var mig der bør have dårlig samvittighed, eller om det er min udlejer der burde fryse hænderne af ude på fortovet...

På forhånd tak.
Avatar billede roenving Novice
05. januar 2004 - 01:23 #1
Medmindre der hersker specielle forhold (du lejer en hel ejendom, det står som et vilkår i din lejekontrakt e.l.) har ejeren eller dennes stedfortræder snerydningspligten ...

-- og den skal påbegyndes uden unødigt ophold fra normal arbejdstids start !-)

Du kan altså komme til at skulle skovle dig ud til din cykel eller bil !o]
Avatar billede repsac Nybegynder
05. januar 2004 - 01:42 #2
Herligt herligt, så skal jeg altså ikke forstå det som en opfordring til "aktion", når udlejer har stillet en sneskovl, kost samt en kæmpe pose salt ind i opgangen :-)
Avatar billede roenving Novice
05. januar 2004 - 01:46 #3
Det kunne jo godt være, det kunne betale sig at kaste noget salt på trappesten og fortov for din egen sikkerheds skyld !-)
Avatar billede repsac Nybegynder
05. januar 2004 - 01:50 #4
Jojo :-)
Avatar billede repsac Nybegynder
05. januar 2004 - 02:04 #5
Kom, svar, så pointene kan blive afviklet.
Avatar billede roenving Novice
05. januar 2004 - 03:00 #6
oki '-)

-- det skal lige nævnes, at den viden jeg har, stammer fra alle de mange år, jeg har boet i en almen boligafdeling, hvor jeg har om den der snerydningspligt hver gang vi snakkede afspadsering af gårdmandstimer om foråret ...

-- det har dog betydet, at jeg har skærpet ørerne, når jeg har hørt andre snakke om det !-)
Avatar billede bredker Nybegynder
05. januar 2004 - 06:28 #7
roenving >>var det ikke en god ide at du brugte det som træning inden cdrom kast i år
(den var vist lidt grov , men du kan vist godt forstå den aligevel )*GG*
Avatar billede repsac Nybegynder
29. maj 2004 - 20:44 #8
slappedam, så skal der vist lukkes.
Avatar billede roenving Novice
30. maj 2004 - 14:00 #9
-- ja sneturen er vist færdig for denne sæson !-)

-- og tak for point ;~}
Avatar billede skolestofdk Nybegynder
27. september 2010 - 22:21 #10
Du kan slippe for snerydningsansvar, ved bestilling af vintervedligeholdelses abonnement gennem firmaet Lokal Snerydning (1.dec til 1.april bliver sneen ryttet inden kl 6.00 morgen).

Læs mere på:  http://www.lokalsnerydning.dk