Avatar billede atf_nova Nybegynder
07. januar 2004 - 01:11 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Hjælp til indstilling af netværksprinter ved udprint af grafik

Ok, sidder med win xp pro og photoshop cs.
Når jeg skal udprinte grafik fra f.eks. en psd fil, så anvender jeg en delt netværksprinter, som er en canon i850 ( ganske udmærket printer ).

Mit problem er så gået hen og blevet - og det siger jeg fordi jeg har ikke haft det problem nu, at ved hvert udprint så farvelægger den hele papiret i en mærklig gullig farve - sådan lidt sørøverkort farve. Den tager al grafik o.s.v. med, men den lægger altså denne grimme farve oven på...

er der nogen der har stødt på det selv eller nogen der har et bud på hvad det kan skyldes og evt. ved hvordan det kan fikses.

Det skal siges at jeg har selvfølgelig prøvet en hel del med indstillingerne og flere gange forsøgt med default settings...men hjælper deværre ikke.

Håber det er den rette kategori...

/pernille - nova
Avatar billede Jman Praktikant
07. januar 2004 - 01:22 #1
1. du lader (i din opsætning) canon farvestyre dine print eller også benytter du farvestyring andetsteds fra.
2. Der er en af farverne, der er løbet tør, og derfor får du den gullige farve (det er højst sandsynligt den blå...
Avatar billede atf_nova Nybegynder
07. januar 2004 - 05:57 #2
nu fik jeg det til at virke...

jeg havde den stående på "Proof - U.S. coated"..det slog jeg fra og det virkede tilsyneladende.

Superior-> tak for budene... jeg troede selv mest på dit bud nr. 1. da måske min opstilling og hostcomputerens opstilling kom i konflikt med hinanden.

hvis du vil ha' lidt for dine bud så læg lige et svar :)

/nova
Avatar billede Jman Praktikant
07. januar 2004 - 14:11 #3
her er et svar :)