Avatar billede henrik_scheel Nybegynder
07. januar 2004 - 14:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bedste løsning til proaktiv overvågning af NT services

Jeg er ude efter en proaktiv overvågning af (jeg ved den er gammel) NT4 server. Dvs. en enkel service. Meget enkelt skal løsningen kunne holde øje med servicen og starte den hvis den går ned.

Jeg har set på SVCMON.EXE og SMCONFIG i RSKIT sup.4 men er ude efter en lidt nemmere løsning. (Rent faktisk har jeg haft problemer med at finde en RSKIT sup.4 med SVCMON.EXE)

Så kan du komme med en rigtig nem og simpel løsning ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. januar 2004 - 14:42 #1
Avatar billede henrik_scheel Nybegynder
07. januar 2004 - 14:44 #3
Jeg har desværre meget ringe erfaring i programmering.
Avatar billede henrik_scheel Nybegynder
07. januar 2004 - 14:59 #4
Jeg er desværre ikke helt tilfreds. Jeg ville helst have en en færdig løsning og selvfølgelig gratis.
Avatar billede skau Nybegynder
07. januar 2004 - 15:31 #5
http://www.nagios.org/
Gratis overvågningssystem - nok værd at checke
Avatar billede henrik_scheel Nybegynder
07. januar 2004 - 15:34 #6
Ser spændende ud men alt for kompliceret - jeg beklager men det er et temmeligt simpelt / lille lokalt installeret program jeg er ude efter.
Avatar billede netspec Nybegynder
30. januar 2004 - 11:18 #7
Hej Henrik

Prøv med ServerAlive fra http://www.woodstone.nu/

Rigtigt godt program som virker
Avatar billede netspec Nybegynder
30. januar 2004 - 11:22 #8
Bemærkning til ServerAlive. Du behøver ikke at købe programmet men blot nøjes med at downloade det og anvende trial udgaven. Trial udgaven er begrænset til at overvåge 10 forskellige ting, men det burde jo være mere end nok til dig :o)

Så det korte af det lange...hvis du har mindre end 10 services/hardiske etc. du vil overvåge, så er det "gratis" :o)
Avatar billede henrik_scheel Nybegynder
29. april 2004 - 22:48 #9
Den vil jeg prøve. Ser lovende ud.