Avatar billede baronen79 Nybegynder
08. januar 2004 - 09:40 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

login funktion

Hej,

Jeg har et lille problem med af lave en login funktion på min hjemmeside. Det skal være sådan at der kan være flere brugere og at når de er logget ind ryger de videre til en anden underside - ikke en ny hjemmeside. Håber der er nogen der kan hjælpe.

Med venlig hilsen

Baronen
Avatar billede medions Nybegynder
08. januar 2004 - 09:43 #1
Avatar billede cdc Novice
08. januar 2004 - 09:45 #2
du skal bruge asp, php eller cgi, de to først er mest sikkre, du kan også bruge javascript, dog er det ikke at anbefale, de har flere her inde på www.script.dk, eller det som medions henviser til
Avatar billede baronen79 Nybegynder
08. januar 2004 - 22:23 #3
Hej og tak for hjælpen.

Der er dog et lille problem - mit webhotel understøtter ikke access databaser, kun MySQL - Er der nogen der har en løsning til det?

/Baronen
Avatar billede cdc Novice
08. januar 2004 - 22:32 #4
php eller asp, hvad kan der bruges på dit hotel
Avatar billede cdc Novice
08. januar 2004 - 22:35 #5
med php er der intet problem med MySQL database :o)
Avatar billede baronen79 Nybegynder
08. januar 2004 - 22:52 #6
jeg kan bruge php4, asp og MySQL
Avatar billede baronen79 Nybegynder
08. januar 2004 - 23:33 #8
det ser fin ud...
men hvor skal jeg indtaste hvor man bliver sendt videre til i denne kode?

<html><head><title>Login-system</title></head><body bgcolor="#C0C0CF">
<?
//Dette login-script er programmeret af Jonas Delfs
//og må frit bruges så længe disse linier lades være

$realbruger = "admin"; //Det rigtige brugernavn
$realpw = "123"; //Det rigtige password

if($action == "login"){

if(!$brugernavn) echo "Du har ikke indtastet et brugernavn!";
elseif(!$password) echo "Du har ikke indtastet en password!";
else{

if($brugernavn == $realbruger && $password == $realpw){
?>

<font size="2" face="Verdana">Indtast Brugernavn og Password</font>

<?
}
else echo "Der er fejl i enten brugernavn eller password!";

}
else{
?>

<form action="<? echo $PHP_SELF; ?>?action=login" method="post">
<table><tr>
<td><font size="2" face="Verdana">Brugernavn:</font></td>
<td><input type="text" name="brugernavn"></td></tr><tr>
<td><font size="2" face="Verdana">Password:</font></td>
<td><input type="password" name="password"></td></tr><tr>
<td></td><td><input type="submit" value="Login"></td></tr></table>
</form>

<font size="2" face="Verdana">Du kan logge ind med følgende oplysninger:<br><br>admin<br>123</font>

<?
}
?>
</body>
</html>

/Baronen
Avatar billede cdc Novice
08. januar 2004 - 23:53 #9
kender ikke til php :o) Nok et spm. som ville passe til kategorien php