Avatar billede phpnewbie Nybegynder
08. januar 2004 - 10:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Promise Fasttrak tx2000

Hej eksperter..

Jeg er i besiddelse af en promise controller af ovenstående type :)

Den virker udmærket med min 2.4.x kernel og driverne postet på promise.com sitet, men når jeg installerer kerne 2.6.0 med support for controlleren, built-in, opfatter den ikke controlleren som RAID, men bare IDE.

Driveren fra promise.com får Linux til at se controlleren som et SCSI device og diskene får så id fra /dev/sd[abcd].

Er der en driver der er blevet strikket sammen af et "third party" eller kan man fixe det "issue" i kernen?

Any help would be appriciated. tak :)
Avatar billede razor Nybegynder
08. januar 2004 - 11:54 #1
Nej - du må "nøjes" med en 2.4.x kerne indtil videre. At køre andet på produktionsudstyr vil også være hul i hovedet :-)
Avatar billede phpnewbie Nybegynder
08. januar 2004 - 12:01 #2
Nu er det sådan set også til min workstation :)

men 2.6.0 er jo kommet ud i final, og burde da være et produktionssystem værdigt. :) hvis man da gider og tør :)
Avatar billede razor Nybegynder
08. januar 2004 - 12:20 #3
At den er erklæret 'stable' er jo ikke ensbetydende med at den er produktionsklar :-)

Jeg venter ihvertfald lige 3-4 releases af den før jeg vil overveje at køre nogle tests på den. Men jeg vil da opfordre dig til at kontakte promise ligesom jeg har gjort, så de kan se at der rent faktisk er folk der godt kunne bruge en driver til 2.6.x :-)
Avatar billede phpnewbie Nybegynder
08. januar 2004 - 13:37 #4
Ja det kunne man jo eventuelt :D

men tror hellere jeg så vil stikke fingrene i deres gamle driver, og se om jeg ikke selv kan lave de ting der er brug for.

Har du da også sårn en møgcontroller ? (:P den virker fortrinligt, i know :P)
Avatar billede razor Nybegynder
10. januar 2004 - 15:31 #5
Jeps - jeg har to af dem i nogle produktionsmaskiner, og de kører fint :-)

Hvis du finder ud af noget med driveren vil jeg gerne høre om det :-)
Avatar billede dank Nybegynder
15. januar 2004 - 22:00 #6
"At køre andet på produktionsudstyr vil også være hul i hovedet :-)"

Medmindre du kører med IBM eServers med f.eks. Serveraid 5i, en håndfuld SCSI diske i Raid5

Så er det min erfaring at det faktisk kun er 2.6 der har en stabil ips driver.

- Ingen regel uden undtagelse :)