Avatar billede reds2001 Nybegynder
08. januar 2004 - 17:37 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Avanceret Backcolor

Hvordan får jeg en farve til at ændre sig fra eksempelvis mørk blå i venstre side af formen til lys blå i højre side?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
08. januar 2004 - 17:50 #1
Det er mere et design eller i det mindste et html sp.

I html _kan_ du få det til at du med noget blend filter - men kun til IE.

Som et billede kan du nemt lave en bg gif i photoshop.
Avatar billede omen Nybegynder
08. januar 2004 - 19:23 #2
http://www.pscode.com/vb/scripts/ShowCode.asp?txtCodeId=1899&lngWId=10
Så kan du evt. lege lidt med det, for at få det til at være som du vil ha det.
Avatar billede kinggenesis Nybegynder
12. januar 2004 - 19:19 #3
Jeg har lavet eksemplet i Omens link til VB, og så det gradiere mellem to farver.
Det skal ind i et objects paint evenr (eks. en form)

        Dim paintObj As Form= CType(sender, Form)

        Dim colorA As Color = Color.FromArgb(10, 36, 106)
        Dim colorB As Color = Color.FromArgb(166, 202, 240)

        Dim g As Graphics = e.Graphics

        Dim paintPosX As Single

        Dim paintColor As Color = colorA

        Dim paintR As Single = paintColor.R
        Dim paintG As Single = paintColor.G
        Dim paintB As Single = paintColor.B

        Dim incrementR As Single = CSng((CInt(colorB.R) - CInt(colorA.R)) / paintObj.Width)
        Dim incrementG As Single = CSng((CInt(colorB.G) - CInt(colorA.G)) / paintObj.Width)
        Dim incrementB As Single = CSng((CInt(colorB.B) - CInt(colorA.B)) / paintObj.Width)

        For paintPosX = 0 To paintObj.Width
            paintColor = Color.FromArgb(CInt(paintR), CInt(paintG), CInt(paintB))
            g.FillRectangle(New SolidBrush(paintColor), paintPosX, 0, 1, paintObj.Height)
            paintR += incrementR : paintG += incrementG : paintB += incrementB
        Next
Avatar billede calundan Nybegynder
21. januar 2004 - 00:10 #4
kinggenesis har ret, men det kan altså gøres smartere.

Public Sub DoPaint(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.PaintEventArgs)
      Dim g As Graphics = e.Graphics
      g.Clip = New Region(e.ClipRectangle())
      Dim br As LinearGradientBrush = New LinearGradientBrush(New Point(0, 0), New Point(Width, Height), Color.DarkBlue, Color.LightBlue)
      g.FillRectangle(br, e.ClipRectangle)
end sub

Bemærk at dette kræver at du importerer system.drawing og system.drawing.drawing2d
Avatar billede reds2001 Nybegynder
21. januar 2004 - 07:28 #5
tak for hjælpen
Avatar billede kinggenesis Nybegynder
21. januar 2004 - 08:58 #6
Hvorfor har ingen fortalt mig det :)