Avatar billede Klaus_S Praktikant
28. november 2022 - 10:48 Der er 2 kommentarer

Skriv til printer via Socket forbindelse.

Jeg har en opgave hvor jeg skal skrive til en HP printer via Socket forbindelse. (Client/server)
Jeg aner intet om hvordan man connecter via TCP/ip til en printer og kan heller ikke finde nogen guides til det på nettet.
Jeg kan sagtens programmerer Socket kommunikation men mangler lige lidt knowhow på hvad printeren forventer samt smider retur.
Nogen der har en manual på dette eller viden om det.
PS. Når jeg får hul igennem fra VB.net skal den endelige løsning kører fra en PLC der skal udskrive en Batch rapport fra en maskinen til en dansk Medico virksomhed.
Håber nogen kan hjælpe.
Venlig Hilsen
Klaus Sønderhegn
Tritec Maskinteknik.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. november 2022 - 13:09 #2
Printeren snakker formentligt enten LPD eller raw.

Og det vil nok være det nemmeste hvis du kan finde et bibliotek som understøtter en af disse fremfor at skulle bruge TcpClient direkte.

Der er ikke meget på nettet, men jeg kkunne dog finde:

https://www.codeproject.com/Articles/12677/An-LPR-Client-in-Csharp