Avatar billede biodk Nybegynder
08. januar 2004 - 20:46 Der er 9 kommentarer

Opdatering af side uden "blink"

Hejhej

Ja, jeg ved godt dette spg. er rimelig kendt her, men jeg kunne ikke finde frem til et svar i de andre. Jeg har en "3dchat" og hvert 3. sekund samt når du flytter dig selv opdaterer siden. Og det giver en utrolig masse irreternde blink. Hvordan undgår jeg dette ? Noget skjult frame ? Hjælp mig..
Avatar billede limemedia Nybegynder
08. januar 2004 - 20:53 #1
én ide kunne være at du havde en side med dit interface, hver "chatter" i sit eget layer og så via en skjult frame, reloader du "chatterens" x og y koordinater, via JS opdaterer du layerets position. Voila, no blink
Avatar billede biodk Nybegynder
08. januar 2004 - 20:58 #2
ljweb det må uddybes. og hvordan det egentlig laves.
Avatar billede limemedia Nybegynder
08. januar 2004 - 21:09 #3
hmm, sidder blot og tænker på hvordan det kunne laves - har ikke været i en 3d chat :)

men skulle jeg lave det, ville jeg nok inddele et afsnit af siden som et art koordinat system, hvor brugeren så kan angive hvor han/hun er placeret. Dette kan så være fintmasket eller groft, alt efter din smag. Lad os sige dit system er 3x3 felter, kaldet 1,2,3...9 ... Hver bruger går jeg ud fra et et lille stykke grafik, hvor man ved klik kan flytte sig rundt - denne reference har selvfølgeligt target sat til en frame der ikke er selve systemet. Ved klik her, sender du info til serveren om at bruger a nu gerne vil stå i felt 2.

i et andet skjult layer, reloader du en info med brugernes placeringer, noget simpelt hvor du kører en række kommandoer ala flytBruger(a, 100,200); hvor 100,200 vil være x og y koordinater (måske den her kan hjælpe dig med dynamisk flytning af layers http://jeff.sci.shu.ac.uk/Refdocs/JavaScript/ver1.2/layers/layers26.htm)

Men basalt set, prøv at lege med at flytte et par layers rundt via PHP kombineret med JavaScript, kunne være en sjov lille øvelse
Avatar billede biodk Nybegynder
08. januar 2004 - 21:11 #4
ljweb, har du icq/msn ? Jeg kunne vise dig hvad jeg har lavet og du ville have mulighed for at forklare dit forslag lidt bedre.
Avatar billede limemedia Nybegynder
08. januar 2004 - 21:17 #5
det bliver ikke før i næste uge ;) jeg grov skitser også kun en mulig løsning...
Avatar billede biodk Nybegynder
08. januar 2004 - 21:19 #6
hehe ok, men tjek det her:
http://www.eksperten.dk/spm/139721

Det var det jeg sad og læste, men havde lidt bøvl med at få det til at stemme. Forstår du ?
Avatar billede limemedia Nybegynder
08. januar 2004 - 21:23 #7
lyder somom de arbejder efter samme princip som jeg skitserede :) (måske taler jeg blot sort, klokken er ret mange her)
Avatar billede biodk Nybegynder
08. januar 2004 - 21:25 #8
heheeh.. ja jeg ved det heller ik, jeg forstår ikke så meget af det hele :)
Avatar billede exp Juniormester
09. januar 2004 - 16:08 #9
ljweb >>
Rart at se dig tilbage - som hjælper :-D

biodk >>
Sorry for spam :-)