Avatar billede dabean Nybegynder
09. januar 2004 - 02:15 Der er 14 kommentarer

nyt kabinet, please help me!

ja...
så skete det at min far smed en pc fra hans arbejde i nakken på mig... det er en fujitsu-siemens desktop pc, med et p4 bundkort... det latterlige ved den ellers dejligt hurtige pc er at, der ik er plads til noget som helst i kabinettet.. plads til et drev, en hd, og jeg syntes det er lidt latterligt at have et dvd-drev og 40gb liggende på hylden, fordi der ik er plads til det... så er der nogle der kan hjælpe mig med at finde et kabinet hvor der er plads til mit bundkort, og 2 drev + 2 3½" hd's... prisen er ik det vigtigste(dog max 1000kr) håber der er nogle eksperter derude der kan komme med lidt guldkorn, for ellers må jeg jo i gang med vinkelsliberen....
Avatar billede daxthevaks Nybegynder
09. januar 2004 - 04:29 #1
Avatar billede redhat9user Nybegynder
09. januar 2004 - 07:21 #2
Har bundkortet standardmål?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. januar 2004 - 07:30 #3
du ligger bare den hd ned i bunden af kabinettet..O)
evt. på noget pap el lign..
man kan også få nogle billige skinner, til ekstra hd
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. januar 2004 - 07:30 #4
så har du sparet en tusse..:O)
Avatar billede dabean Nybegynder
09. januar 2004 - 10:55 #5
daxthewax: har været der inde og kigge, men syntes ik det er så skide overskueligt... men det var jo også lidt sent på aftenen, så det kunne være man skulle kigge igen...

redhat9user: kender ik desktop motherboards standard mål, men bundkortets ca mål: bredden ca 23cm * dybde ca 38cm

bartfreak: tror desværre ik dit foreslag holder :) det er et slimline kabinet hvor der virkelig ik er plads til noget andet end det der sidder i fra fujitsu-siemiens, hvis man gerne vil have sit kabinet samlet...
Avatar billede zenze Nybegynder
09. januar 2004 - 12:13 #6
Hvis der er plads i kabinettet under båsene til FDD og HD, så har Restlageret drevudvidelses-båse til 2 HD til 20 kr.
http://www.restlageret.com/
Det ligger i Allerød - ikke langt fra Zitech.
Avatar billede dabean Nybegynder
09. januar 2004 - 12:40 #7
zenze: det er der ik... desværre...
spec page for mit motherboard + billede,
http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servicesupport/techsupport/Boards/Motherboards/FSC/D1534/D1534.htm#Specification

måske det kan hjælpe lidt...
Avatar billede zenze Nybegynder
09. januar 2004 - 13:47 #8
Jeg kan se at du får problemer med Game/Midi og Audio i et andet kabinet, - med mindre du er skrap med en Dremel, og selv kan skære/bore nye porte i selve kabinettet.
Avatar billede redhat9user Nybegynder
09. januar 2004 - 23:01 #9
Køb aldrig mærkevare PC'er, de kan ikke opgraderes.

Hvis du ikke kan finde et Fujitsu-Siemens kabinet, der passer, må du modificere det, du har.  Det er vel også sådan at der sidder et board på tværs af det på billedet, hvor PCI kortene er monteret i. Det får du ikke et standardkabinet, der passer til.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
10. januar 2004 - 00:05 #10
op til dig..O)
Avatar billede dabean Nybegynder
10. januar 2004 - 20:58 #11
zenze> Er da rimelig fiks på fingrene, så kan det så lade sig gøre at få det sparket ned i et tower som http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404737927 ?

Redhat9user> kunne heller ik finde på at give penge for deres "mærkevarer"... men da min far kastede en p4 2600mhz i nakken på mig, kunne jeg ik lade være med at sparke min AMD Athlon 1200mhz væk...
Avatar billede redhat9user Nybegynder
10. januar 2004 - 21:37 #12
Det forstår jeg 100%.

Er det ikke korrekt at der sidder et print mellem bundkort og PCI kort? I givet fald sidder dine PCI kort vinkelret på alle andre, og så vil jeg påstå at det ikke giver mening at forsøge at klemme det ned i et standardkabinet.

Jeg mener du har 3 muligheder:

1. Udvid dit eksisterende kabinet.
2. Find et større Fujitsu-siemens kabinet.
3. Udskift både motherboard og kabinet.
Avatar billede zenze Nybegynder
10. januar 2004 - 23:21 #13
Som "redhat9user" skriver, så er der en voldsom forhindring, du skal over, hvis du holder fast i bundkortet. PCI-kortene kommer til at ligge parallelt med bundkortet og vil have deres porte ved siden af PS2 til mus og keyboard og længere ned langs med LPT og serielle porte.
Kør en tid med det og se hvad Demoshoppen måske smider på deres side:
http://www.demoshop.dk/page77.htm
Køb noget Gigabyte, Intel eller Asus. Det har jeg haft gode erfaringer med. Jeg har lige købt et Intel D875PBZ til 800 kr. - ca. 600 kr. under edbpriser.dk.
Avatar billede djfonzi Nybegynder
20. januar 2004 - 22:39 #14
Kig en gang mere på edbpriser.. Klik på galleri og så skulle du kunne se noget der er overskueligt :D
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester