Avatar billede asdl Praktikant
09. januar 2004 - 12:45 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Mail problem

jeg er flyttet og har fået anden udbyder og nu får jeg en fejl.
Serveren har uventet afbrudt forbindelsen. Dette kan skyldes en fejl på serveren, netværksproblemer, eller at forbindelsen ikke har været brugt i længere tid. Konto: Nukehosting', Server: 'mail1.nukehosting.dk', Protokol: POP3, Port: 110, Sikker (SSL): Nej, Fejlnummer: 0x800CCC0F

og en af mine venner kan godt connect den server
Avatar billede anuseren Nybegynder
09. januar 2004 - 12:46 #1
Avatar billede gudmundp Praktikant
09. januar 2004 - 13:02 #2
måske det er den med sikker ssl der skal slås fra i konti
Avatar billede anuseren Nybegynder
09. januar 2004 - 13:18 #3
gudmundp

læs hans fejlbeskrivelse...

Sikker (SSL): Nej,
Avatar billede gudmundp Praktikant
09. januar 2004 - 13:27 #4
sorry så har jeg læst forkert
Avatar billede asdl Praktikant
09. januar 2004 - 13:31 #5
Jeg fatter det ikke for 6 timer før virkede det, og har prøvet fra en anden maskine i det samme lokalnet, og den får samme fejl og det er kun til den ene mailserver jeg får den fejl ved
Avatar billede anuseren Nybegynder
09. januar 2004 - 13:32 #6
prøv med et andet email program?
Avatar billede asdl Praktikant
09. januar 2004 - 13:37 #7
jeg har prøvet Outlook Express 6.0 på en maskine og Microsoft Outlook ( fra office pakke ) på en anden maskine begge kommer med samme fejl
Avatar billede asdl Praktikant
09. januar 2004 - 13:38 #8
kan tele2 block pop3 til bestemt ip ??
Avatar billede anuseren Nybegynder
09. januar 2004 - 13:41 #9
hvis du har fået en anden udbyder...

så skal din indgående post server pop3 stå til den du henter post hos.

og din udgående smtp skal stå til den udbyder du bruger nu.

har du tjekket dette?
Avatar billede anuseren Nybegynder
09. januar 2004 - 13:46 #10
og nej, jeg tvivler på at tele2 har lukket for den du henter post hos.

men du kan jo teste det selv.

start - kør
skriv: telnet <din-mailserver.dk> 110

hvis du får noget frem om pop3 ready, så er der fin forbindelse. Hvis den bare forblinder sort, så er den gal, og du skal tage fat i din udbyder.
Avatar billede asdl Praktikant
09. januar 2004 - 13:47 #11
jeg bruger samme udbyder til både pop3 & smtp, og som sagt har det virket før på en adsl line fra både via tdc og tele2 men nu virker det ikke
Avatar billede asdl Praktikant
09. januar 2004 - 13:51 #12
den er sort :-(
Avatar billede asdl Praktikant
09. januar 2004 - 13:56 #13
har lige snakket med min mailudbyder og han kan ikke se jeg har forsøgt at få kontakt de sidste 3 time, men der er masse af aktivitet fra andre kunder
Avatar billede anuseren Nybegynder
09. januar 2004 - 13:57 #14
nej din mailudbyder kan ikke se det... fordi du ingen kontakt har.

tag fat i din INTERNET-udbyder, de kan sikkert give dig en forklaring.
Avatar billede asdl Praktikant
09. januar 2004 - 14:57 #15
De fattede ikke en skid