Avatar billede stingbat Nybegynder
12. januar 2004 - 20:08 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Bug og ændringer

Først et tillykke med den nye version af Eksperten.

Men... der er dog allerede et par småting der fejler samt savnes.

1. Mht. points, vil jeg lade det stå frit, indtil at det hele er oppe og køre igen - ved i hvertfald at jeg har mistet et par tusinde points, hvilket jeg da går udfra at man får igen???!

2. I menuen, savner jeg nu hurtigt at kunne komme hen til f.eks. "Spørgsmål hvor du deltager" osv - som før i tiden kunne vælges fra den menu som kom frem. Er denne bare pist forsvundet i den nye version? Og hvorfor?

3. Når man er inde på et spørgsmål og vil svare, og "kommer til" at klikke på "Kommentar", "Svar" eller "Abonnér", så fremkommer der en JS fejl (Line: 282, Error: '$obj.disabled' is null or not an object)

4. Ligeledes når man vil svare på et spørgsmål, og tidl. HAR haft svaret svaret, står der nu "Svar" i stedet for "Fortsæt svar" - er dette meningen? Eller fremkommer det som en fortsættelse når indlægget er tilføjet, eller et helt nyt svar?!

Var lige lidt til start, af hvad jeg har lagt mærke til.
Avatar billede dmcn Praktikant
12. januar 2004 - 20:15 #1
Jeg blander mig lige med en bug:
http://exp.dk/spm/449185 - tilsyneladende kender systemet ikke "Afvist svar"? Der står bare "?" i stedet.
Avatar billede dmcn Praktikant
12. januar 2004 - 20:16 #2
Mht. din Javascript-fejl (3). Den oplever jeg ikke her, og Mozillas Javascript Console finder heller ingen fejl. Hvilken browser bruger du?
Avatar billede dmcn Praktikant
12. januar 2004 - 20:20 #3
Dropdownmenuen i toppen er formentlig forsvundet fordi det faktisk var en redigeret version af en menu hentet på nettet. Ydermere virkede den ikke optimalt i alle browsere, og den har formentlig også været svær at få til at validere på validator.w3.org.
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
12. januar 2004 - 20:20 #4
n0rmality -> Fra JavaScript Console i Mozilla Firebird:

Error: $obj has no properties
Source File: http://exp.dk/js/default.js
Line: 282

Klik på selve _teksten_ Abboner, og tilsvarende med Kommenter og Svar...

//athlon-pascal der demonstrerer mod Pro-muligheden for at skifte brugernavn.
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
12. januar 2004 - 20:23 #5
Der er da dropdownmenu, i hvert fald ved Sektioner, Kategorioversigt og Info...
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
12. januar 2004 - 20:23 #6
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.5) Gecko/20031007 Firebird/0.7
Hvis det kan bruges...

//athlon-pascal der demonstrerer mod Pro-muligheden for at skifte brugernavn.
Avatar billede dmcn Praktikant
12. januar 2004 - 20:24 #7
athlon-pascal : Så skete der straks noget. :)
Avatar billede dmcn Praktikant
12. januar 2004 - 20:25 #8
athlon-pascal : Hmm... så kan man så se hvor ofte jeg bruger de links i menuen. ;)
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
12. januar 2004 - 20:28 #9
stingbat -> "2. I menuen, savner jeg nu hurtigt at kunne komme hen til f.eks. "Spørgsmål hvor du deltager" osv - som før i tiden kunne vælges fra den menu som kom frem. Er denne bare pist forsvundet i den nye version? Og hvorfor?"
Prøv at indstille det her: http://exp.dk/konto.phtml?option=box :o)

//athlon-pascal der demonstrerer mod Pro-muligheden for at skifte brugernavn.
Avatar billede stingbat Nybegynder
12. januar 2004 - 20:29 #10
n0rmality:
Benytter IE5.5 på denne - men bør jo helst virke i alle browsere ;-)
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
12. januar 2004 - 20:31 #11
stingbat -> n0rmality kunne bare ikke finde _teksten_ han skulle klikke på, fejlen er også i Mozilla ;o)
Avatar billede dmcn Praktikant
12. januar 2004 - 20:32 #12
Hvem dælen klikker også på teksten? ;)
Avatar billede stingbat Nybegynder
12. januar 2004 - 20:35 #13
athlon-pascal:
I know :-)

Men ved at i visse browsere, forekommer alle fejl ikke (f.eks. IE6). Er nu ret irri på visse punkter.

Mht. den menu - så står der rigtigt nok de ting hvor du kan vælge hvilke boxe, der skal frem - men nu snakker jeg om den DHTML-menu, som kom frem når man klikkede på punktet "Konto" - der var det lynhurtigt at komme hen til den ønskede side. Men desværre findes denne mulighed åbenbart ikke mere. Om den gør hvis man er den "lykkelige ejer" af Pro, skal jeg ikke kunne sige.
Avatar billede stingbat Nybegynder
12. januar 2004 - 20:36 #14
n0rmality:
Mig? *LOL*

Ej... ved sQ ikke lige hvorfor jeg klikkede.. Men var vel blot for lige at teste/markere. Tror at EXP har "forsøgt" at lave så man kan skifte markering, ved blot at klikke på teksten - at det så ikke lige virker, er så en anden side af sagen ;-)
Avatar billede stingbat Nybegynder
12. januar 2004 - 20:49 #15
En anden lille bug der er på EXP, må vist siges at være HTML-koden ;)

2 x <html> + <body> ... lidt dårligt, men shit happens *S*
Avatar billede stingbat Nybegynder
12. januar 2004 - 20:51 #16
Validering fejler ligeledes på forsiden:
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.eksperten.dk%2F

Dog ser ud til at være "okay" på undersiderne:
http://validator.w3.org/check/referer
Avatar billede dmcn Praktikant
12. januar 2004 - 20:51 #17
Avatar billede stingbat Nybegynder
12. januar 2004 - 21:01 #18
Ja, "undersiderne" ;-)
Men ikke forsiden!

Dog tager validatoren ikke forbehold for ekstra <html>/<body>, desværre.
Men der er en anden fejl, som fremkommer som sagt.

Mht. 2x<html> osv, så prøv at kigge i kildekoden - i bunden står der det der "RedMeasure"-crap.
Avatar billede stingbat Nybegynder
13. januar 2004 - 00:40 #19
Ny bug?!:
Point: 30,00

Kan man nu give halve points? :-s
Avatar billede dmcn Praktikant
13. januar 2004 - 00:41 #20
Samme måde at skrive pointtallet, havde man også i begyndelsen i expV3.
Avatar billede exp Juniormester
13. januar 2004 - 00:42 #21
stingbat >>
Jep, det kan man - og det har man kunnet hele tiden, det er bare først nu det kan ses :-)
Avatar billede stingbat Nybegynder
13. januar 2004 - 00:52 #22
exp:
Fair nok ;-) Var jeg dog ikke lige klar over.

Har du fået kigget på de andre ting jeg har nævnt?
Avatar billede stingbat Nybegynder
13. januar 2004 - 04:19 #23
En anden lille ting:
Ved ikke om det kun er mig - men synes at når man har trykket "Send", så "hænger" siden ret længe (på /respons.php), før man bliver sendt tilbage til det spørgsmål man er igang med.
Avatar billede exp Juniormester
13. januar 2004 - 08:18 #24
Det er ikke kun dig... :-)
Avatar billede stingbat Nybegynder
13. januar 2004 - 13:50 #25
^ tror vidst også at det er mailen - eftersom visse indlæg går det lynhurtigt mens andre går det sløvt.
Avatar billede stingbat Nybegynder
13. januar 2004 - 22:51 #26
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=admin&option=karma

^ lidt trist at når der ellers er lavet en fin tabel og så'n, at man bare ikke kan læse hvad der står...

Bør det mon ikke ændres, så man enten kan klikke og læse resten, eller i det mindste sætte en title="bla bla bla" ?
Kan selvfølgelig læse HTML-koden meeeeeeen ;-)
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2004 - 00:35 #27
Stingbat: Ikke forstået. Jeg kan se al teksten på admins karmaside.
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
14. januar 2004 - 00:39 #28
Jeg kan også se al teksten - testet i Mozilla Firebird, IE og Opera...
Avatar billede stingbat Nybegynder
14. januar 2004 - 00:56 #29
athlon-pascal:
Prøvet at teste i andet end nyere browsere?

IE5.x virker det ikke i...

Det eneste som kan læses er:
"Gør et godt arbejde, kan d"
"Fin fyr. Siger ikke så mege"
"Keep up the good work :)"
"Det er et fedt stykke arbej"
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
14. januar 2004 - 00:58 #30
Jeg har rigtig nok kun testet i nyere browsere:
- Mozilla Firebird 0.7
- IE 6.hvad_den_nyeste_nu_hedder
- Opera temmelig_ny_dansk
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2004 - 01:36 #31
Tjah, og jeg bruger kun Mozilla 1.5 til daglig. (Og Konqueror lidt ved siden af.)
Avatar billede stingbat Nybegynder
06. juli 2004 - 16:06 #32
Lukker lige! :-s