Avatar billede lirekassemanden Nybegynder
13. januar 2004 - 21:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

InterBase understøttelse i PHP4

Jeg har en debian workstation med Apache, PHP4 og MySQL. Nu har jeg så en InterBase database liggende på en Windows workstation og så kunne jeg godt tænke mig at jeg kunne oprette en forbindelse fra PHP til InterBase. Derfor fandt jeg ud af at man skulle bruge en deb der hed php4-interbase. Denne deb fandt jeg så på nettet (Ver. 4.2.2-3) - når jeg så forsøger at installere denne med
# dpkg -i php4-interbase_4.2.2-3_i386.deb
så får jeg denne fejl:
-----------------------------------------------------------
Selecting previously deselected package php4-interbase.
(Reading database ... 22613 files and directories currently installed.)
Unpacking php4-interbase (from php4-interbase_4.2.2-3_i386.deb) ...
dpkg: dependency problems prevent configuration of php4-interbase:
php4-interbase depends on zendapi-20020429; however:
  Package zendapi-20020429 is not installed.
dpkg: error processing php4-interbase (--install):
dependency problems - leaving unconfigured
Errors were encountered while processing:
php4-interbase
-----------------------------------------------------------
Så vidt jeg forstår så mangler jeg pakken zendapi - men denne pakke kan jeg ikke rigtigt finde nogle steder..
Nogen der kender til dette?
Avatar billede razor Nybegynder
13. januar 2004 - 23:23 #1
Hvad får du når du forsøger at køre en: apt-get install zendapi-20020429  ?
Avatar billede lirekassemanden Nybegynder
14. januar 2004 - 00:02 #2
At pakken eksistere - men ikke har et eller andet nummer sådan at denne kan installeres. Jeg har lige prøvet med at tilføje unstable i stedet.. men stadig samme resultat
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2004 - 01:13 #3
Det er tilsyneladende en fejl i interbase-pakken eller også skal du bare vente et par dage. zendapi-20010901 provides af php4-pakken.
Avatar billede lirekassemanden Nybegynder
14. januar 2004 - 20:23 #4
Hvad mener du med det?

Er der ingen der har prøvet at lave en interbase understøttelse i php4 på en linux maskine??
Avatar billede lirekassemanden Nybegynder
14. januar 2004 - 20:26 #5
Så vidt jeg kan se så kræver php4-mysql også denne "zendapi-20010901" (http://packages.debian.org/stable/web/php4-mysql)
Og jeg har php4-mysql installeret...
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2004 - 21:26 #6
Ja, php4-mysql kræver zendapi-20010901

php4-interbase kræver zendapi-20020429, altså en nyere udgave af php-parseren. (Zend er navnet på PHPs parser.)
Avatar billede lirekassemanden Nybegynder
19. februar 2004 - 20:23 #7
hmm.. fandt aldrig en løsning..