Avatar billede gladmhensk Nybegynder
14. januar 2004 - 19:36 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke fjerne sound manager

Jeg har et AC97 lydkort, og af en eller anden grund da jeg opdaterede drivere fulgte der noget med der hedder sound manager, som man kan pille ved og opnå bedre lyd, men hvordan kommer jeg af med det ? Det ligger nede i højre hjørne og hvergang jeg starter computereren starter det også, og er nødt til at højre klikke på det for at få det lukket. Hvordan fjerner jeg det ? Kan ikke gøre det via. tilføj/fjern programmer, og kan ikke finde mappen til programmmet :(

Mvh Gladmhensk
Avatar billede omen Nybegynder
14. januar 2004 - 19:38 #1
Gå ned i Start->Kør og skriv msconfig og tryk Enter. Så går du ind under Startup, og deaktivere den der. Så starter den ikke mere!
Avatar billede gladmhensk Nybegynder
14. januar 2004 - 20:02 #2
Den starter ikke længere, men hvordan kommer jeg af med filen (har fundet ud af at det er en enkelt exe fil).
Avatar billede halifax Nybegynder
14. januar 2004 - 23:14 #3
Når programmet er afsluttet (Exit) kan du vel bare slette filen soundman.exe  Hos mig ligger den i C:\Windows hvor XP Pro ligger.

I registreringsdatabasen skal du også slette den under nøglen
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

hvor programmet ved boot af pc startes op fra. Så forsvinder linien under Start i msconfig, og du er af med det hele.
Avatar billede gladmhensk Nybegynder
15. januar 2004 - 22:42 #4
Takker...point uddelt
Avatar billede plex85 Nybegynder
17. januar 2004 - 01:01 #5
Hi ! Du risikerer at din lyd bliver mærkli`, hvis du fjerner den, hos mig var der enormt ekko på. plex